Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning innan frukost?
You need to log in to create posts and topics.

Jag vet inte om den här frågan har varit uppe här tidigare - det är väl inte helt omöjligt, med tanke på hur mycket intressant som debatteras här. Men jag har kanske en lite annan infallsvinkel på frågan.

Jag undrar kort sagt om det innebär några nackdel

Jadå, det funkar. Kanske inte löpning i nittio minuter men en timme bör Du klara på Ditt kolhydratlager (givetvis beroende på farten). Ät kolhydratrikt kvällen innan, gärna en pastarätt och ev bröd till, och drick mycket vatten, så att Du är uppvätskad or

Går säkert bra! Du kan ju alltid testa ett par gånger! Jag gör det inte för jag ska upp kl 6 varje morgon å orkar inte stiga upp 4.30-5 tiden för att springa! Kan göra det på dagen 🙂

Okej, tack för ditt snabba svar! Då kör jag nog på söndag. (t+)

Men att dricka kaffe (urk) och mjölk (bläk) det första på morgonen?? Jaja, vad gör man inte för att få träna. Mjölk dricker jag aldrig och kaffe dricker jag med glädje, men först kanske vid

Och tack till dig också, Betty. Hann inte se ditt svar innan jag svarade.

Det här gäller bara helgmorgnar, för på vardagsmorgnar har jag inte möjlighet att springa eg.

Jag stiger upp 04:45 för att springa, när jag inte hinner på kvällen. (H) På dagarna jobbar jag.

Edit till Ingmari: The innehåller väl koffein också, om jag inte misstar mig. Prova! Likaså Din milarunda; om Du första gångerna måste gå en del sekvenser av

Jo, te innehåller också koffein (tror det kan kallas tein, men det är väl i princip samma sak. Lite osäker.) Jag testar.

Nej, jag går aldrig, men däremot kan jag springa ohyggligt långsamt. (H)

Om jag vill springa kort stund efter jag stigit upp brukar jag ta knäckebröd lingon och mjölk. Jag bryter en till två skivor fullkornsknäcke (Wasa sport) i en tallrik, klickar på några rejäla klickar lingonsyllt och häller c:a 2-3 dl minimjölk(den enda so

Ja, det är förstås också en variant, alltså att äta lite innan man springer. Jag brukar inte få problem med magen, så det borde ju egentligen funka.

Om jag äter lite det första jag gör när jag gått upp så tar det ju sedan en stund innan jag klätt på mi

Ingmari. Försök att skippa bilturen, du sparar ju ½ timme. Måste väl kunna få ihop en skön mil om du utgår ifrån hemmet? Själv hatar jag när jag blir tvungen att ta bilen för att kuta. 🙂