Quote from Funbeat user on 4 July 2009, 16:42på den tiden jag gav blod kunde jag träna samma dag å direkt efter tills den dag hb värdet blev för dåligt och jag svimmade när jag var ute å sen när jag kom hem till duschen. nu har jag inte gett på ett tag för värdet har varit för dåligt men ska börja i
på den tiden jag gav blod kunde jag träna samma dag å direkt efter tills den dag hb värdet blev för dåligt och jag svimmade när jag var ute å sen när jag kom hem till duschen. nu har jag inte gett på ett tag för värdet har varit för dåligt men ska börja i
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 21:06Jag brukar vila eller träna lätt samma dag, sen kör jag på som vanligt. Det går lite långsammare att springa på en given ansträngningsnivå den närmsta veckan efteråt, men det ser jag inte som något större problem. Bara att planera, så att man inte har ett
Jag brukar vila eller träna lätt samma dag, sen kör jag på som vanligt. Det går lite långsammare att springa på en given ansträngningsnivå den närmsta veckan efteråt, men det ser jag inte som något större problem. Bara att planera, så att man inte har ett
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 21:12Kan säga att jag inte brukar märka av blodgivning på mer än de hårda passen. Nu har jag dock blivit tappat på 2x450ml (en veckas mellanrum mellan tappningarna), och märker det ganska rejält.
Kan säga att jag inte brukar märka av blodgivning på mer än de hårda passen. Nu har jag dock blivit tappat på 2x450ml (en veckas mellanrum mellan tappningarna), och märker det ganska rejält.
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 21:13Samma här, jag känner inte av så mycket. Det är nog värre om en är mindre och känsligare, vilket jag antar är individuellt. =)
Samma här, jag känner inte av så mycket. Det är nog värre om en är mindre och känsligare, vilket jag antar är individuellt. =)
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 14:00Jag lyckades med nåt riktigt smart i veckan. Blodgivning i måndags och stenhård spinning i tisdags. För första gången nånsin glömde jag vattenflaskan. Inget jag rekommenderar. (t-)
Om jag har fattat det hela rätt är dock blodgivning en av de mest renande
Jag lyckades med nåt riktigt smart i veckan. Blodgivning i måndags och stenhård spinning i tisdags. För första gången nånsin glömde jag vattenflaskan. Inget jag rekommenderar. (t-)
Om jag har fattat det hela rätt är dock blodgivning en av de mest renande
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 14:04Det funkar säkert minst lika bra som tarmsköljning och detox i alla fall, eftersom de så vitt vetenskapen kan avgöra i princip bara ger placebo... 😉
Däremot lär ju skiten du har i blodet i bästa fall spädas ut med 10 % nygjort blod som eventuellt är lite
Det funkar säkert minst lika bra som tarmsköljning och detox i alla fall, eftersom de så vitt vetenskapen kan avgöra i princip bara ger placebo... 😉
Däremot lär ju skiten du har i blodet i bästa fall spädas ut med 10 % nygjort blod som eventuellt är lite
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 20:43Erik.
Blodgivning innebär att man tappar blod, någon renande process och återföring av renat blod förekommer inte.
Bara så du vet...
Erik.
Blodgivning innebär att man tappar blod, någon renande process och återföring av renat blod förekommer inte.
Bara så du vet...
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 21:26Jodå Jackie Boy....det förekommer visst....sk bloddoping...ehe Men jag tror inte att dom valiga vårdcentralerna ställer upp med att återge urtappat blod liksom;);)
Jodå Jackie Boy....det förekommer visst....sk bloddoping...ehe Men jag tror inte att dom valiga vårdcentralerna ställer upp med att återge urtappat blod liksom;);)
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 21:56Jack: Hur kan du veta det så bergsäkert. Källa tack!
Jack: Hur kan du veta det så bergsäkert. Källa tack!
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 22:13Skojar du nu eller?
Du kan säkert fråga de som gett blod, själv får jag inte. Dock har jag vid flera tillfällen varit med när andra gett blod och nej någon återföring av renat blod sker inte.
Varför skulle sjukvården syssla med sådant? Sjukvården behöv
Skojar du nu eller?
Du kan säkert fråga de som gett blod, själv får jag inte. Dock har jag vid flera tillfällen varit med när andra gett blod och nej någon återföring av renat blod sker inte.
Varför skulle sjukvården syssla med sådant? Sjukvården behöv