Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning och blodgivare?
You need to log in to create posts and topics.

Men kroppen gör väl nytt blod, eller hur? Så det kanske var det Erik syftade på. Nyttgjort fräsch blod att blanda upp med det gamla, ofräscha. 🙂

Tror du på fullt allvar att du har gammalt ofräscht blod i kroppen?

Det produceras kontinuerligt nya blodkroppar. De röda har en överlevnad på ca 120 dagar vilket ju inte kan sägas vara särskilt lång tid jämfört med många andra sorters celler vi har.

Det där ed att vanliga blodcentralerna inte ger tillbaka tappat blod är fel 😉 Gäller bara att vara med i en medicinsk studie.

http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4624785

Är väl tur att man inte har några tävlingar planerade i höst.

Men Jack, jag skojade bara. Jag tror inte blodet i kroppen är ofräscht. Jag försökte bara göra en liten tolkning. 🙂

Hm det var nog en smiley för lite i mitt inlägg. Skitigt blod tror jag inte heller på förstås, däremot är jag fortfarande intresserad av om det faktum att man tränar med lite färre röda blodkroppar har någon som helst betydelse? För en lekman (= underteck

Ah, en del missförstånd kanske måste utredas.
Jag menade INTE att jag tror att jag får blod tillbaka (såvida jag inte lämnar plasma, då jag ju faktiskt får det).
En av flera anledningar att kvinnor lever längre än män är att de byter blod (om än lite) en

Jag hör ingen tjata om jämnstäldhet nu? Östrogensprutor till alla! 😉