Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning och immunförsvar
You need to log in to create posts and topics.

Intressanta inlägg, verkligen. Klart att min kropp är lite smått förvånad över den regelbundna träning som helt plötsligt blivit av.

Fördelarna är naturligtvis betydligt fler än nackdelarna.

Någon sade att det tar ett par år att bli en etablerad löpare,

Blev ju inlockad i en grupp marathonsamlare. Då var det inte bra med skador eller förkylningar.

Antalet marathonsamlare har ju /år vida överstigit t. ex. antalet barfotalöpare inklusive VibramSKOR. Dessa dras ju med både det ena och andra. De flesta av

Bra Malin.
Träning skall nog för de flesta vara lugn.
Normalt tar det 5 år av gedigen träning för att vara nära sin topp.
Oavsett vid vilken ålder man startar.

Klarar man av 7 timmar träning/vecka så når man dit.
Strunt i kilometrarna.

Vill du sprin

Malin, jag har erfarenheter av kombinationen små barn, katstrofal sömnbrist, heltidsjobb och hård träning (dock ej löpning på den tiden) och kanske får tipsa Dig om att se till att boosta immunförsvaret med att äta riktigt bra mat utan en massa konstighet

Tack K-G för goda råd! Sylvia! Jag inbillar mig att jag äter väldig bra mat. Mycket fisk, fågel och mängder med grönsaker, frukt, nötter, frön och bär. Inga mjölkprodukter så jag äter Kalcium D-mite som tillskott eftersom jag ammar fortfarande. Äter i och

OK, då är det nog bara att härda ut, för jag kan inte komma på nåt annat gällande kost och vitaminer, som Du efterfrågade, än det här. Hoppas det vänder! 🙂

I förra veckan deltog 2 diabetiker i ett 6-dagarslopp.
De höll ut som de andra.
I stark värme dessutom.

Wow! 6-dagarslopp? Undrar hur de planerade och förberedde sig för att klara det. Intressant! Kan jag läsa om det någonstans K-G?

Kan nog hitta namnen.
Pratade en del med deras hjälpare, men inte om förberedelserna.
Vet ej heller om de talar annat än franska.
Gör du?
De hade en jätteskylt om att de sprang med diabetes.
Nästan inget är omöjligt.
Deras text sa något i den stilen.

Det här med förkylning och psykologi är intressant. Det finns vetenskapliga undersökningar där folk fått se på en person som ser riktigt förkyld ut. Det visar sig då att immunförsvaret omedelbart stärks hos den som tittar på den sjuke (kortvarigt antar ja