Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning och skidspår
You need to log in to create posts and topics.

Jag är relativt ny löpare och undrar lite vad ni har för åsikter och funderingar, samt även om det finns oskrivna regler runt detta:

Jag har mina milspår i skogen (Täby), vilka jag uppskattar enormt. Förra vintern så insåg jag att det spåras upp för skid

Du springer vid sidan om det uppdragna området om du vill följa spåren. Alternativt springer du obanat eller på det stora nät av stigar som finns och som inte spåras. Det är bara fantasin som sätter gränserna!

Var storsint. Skidspår är ytterst begränsade. Löpspår finns det oändligt av. Vidga dina vyer. Hitta något nytt att gilla.

springer du i spåren finns risken för en stav i ryggen, ev att någon arg skidare följer dina fotspår hem till dörren och brevbombar dig...

Spring obanat, efter några rundor har du en ny stig =) spraya reflexfärg i punkter på några träd så syns det i mörk

De få månader om året som det finns skidspår låter jag skidåkarna ha spåren ifred.

Jag brukar använda skoterleder om jag vill springa i naturen vintertid.

Våra juniorer tränar på vintern:

Med risk för att låta enbart negativ i den här tråden, men ge fan i skoterspår för ditt eget bästa 😉 Eller var uppmärksam på ljud, risken att bli påkörd är ju enorm, dels så köra "alla" med skoter för fort sen är hälften alkohol påverkade... Nä, nu drog

Du skulle bo i Dalarna du och prova att springa omkring och sabotera skidspåren....
INTE uppskattat. Snudd på anledning till SGT-aktiviteter faktiskt...

Ja, det finns oskrivna regler för hur man beter sej när det är är skidspår uppdragna. Man springer, rider eller går aldrig i skidspår. Och man låter inte hundar gå i dom heller.