Quote from Guest on 6 July 2011, 10:21Jag är lite sugen på att springa Sörmlandsleden från Björkhagen och söderut mot Nynäshamn (eller åtminstone delar av sträckan).
Är det någon som har några bra tips, t.ex. om underlag, vattentillgång, etapper att undvika etc.?
Jag är lite sugen på att springa Sörmlandsleden från Björkhagen och söderut mot Nynäshamn (eller åtminstone delar av sträckan).
Är det någon som har några bra tips, t.ex. om underlag, vattentillgång, etapper att undvika etc.?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 10:31Jag sprang de första tre milen förra sommaren och det var jätteskoj. Terrängen är rätt stökig och bitvis inte direkt anpassad för löpning så räkna med att det tar betydligt längre tid än du tror att det ska göra. Ungefär mitt på den sträckan fanns en brun
Jag sprang de första tre milen förra sommaren och det var jätteskoj. Terrängen är rätt stökig och bitvis inte direkt anpassad för löpning så räkna med att det tar betydligt längre tid än du tror att det ska göra. Ungefär mitt på den sträckan fanns en brun
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 10:37Jag sprang 2 etapper mellan Rudans friluftsgård (Haninge) och Lida friluftsgård (Tullinge). 12 + 12 km.
Fantastiskt fin sträcka, bitvis lite knixig, men härlig att springa!
Gott om fina små sjöar att doppa sig i 🙂Vatten finns att fylla på i Rudan, Pa
Jag sprang 2 etapper mellan Rudans friluftsgård (Haninge) och Lida friluftsgård (Tullinge). 12 + 12 km.
Fantastiskt fin sträcka, bitvis lite knixig, men härlig att springa!
Gott om fina små sjöar att doppa sig i 🙂
Vatten finns att fylla på i Rudan, Pa
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 11:38För några år sedan gick jag hela sträckan. Eftersom jag gjorde det i etapper klarade jag mig med vattenflaskor och tänkte inte så mycket på det. Sammantaget tycker jag att det är en fin sträckning och jag gjorde några avstickare i naturen. Dock var det ga
För några år sedan gick jag hela sträckan. Eftersom jag gjorde det i etapper klarade jag mig med vattenflaskor och tänkte inte så mycket på det. Sammantaget tycker jag att det är en fin sträckning och jag gjorde några avstickare i naturen. Dock var det ga
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 11:55I Paradiset grenar leden ut sig i ett alternativ som går ned till Nynäshamn. De etapperna heter 5:1, 5:2 och 5:3.
Jag har aldrig sprungit den delen men tror att Jan-Erik Ramström gav sig på det vid ett tillfälle och han var inte direkt entusiastisk. Det
I Paradiset grenar leden ut sig i ett alternativ som går ned till Nynäshamn. De etapperna heter 5:1, 5:2 och 5:3.
Jag har aldrig sprungit den delen men tror att Jan-Erik Ramström gav sig på det vid ett tillfälle och han var inte direkt entusiastisk. Det
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 12:07Om du ska ända ner till Nynäs så är det närmare 10 mil.
Jag funderar lite på att ta hela biten någon gång men det kräver både tid och styrka, för lättsprunget är det inte. den av bävrar översvämmade delen är numera åtgärdad med ny spång och delvis ny strä
Om du ska ända ner till Nynäs så är det närmare 10 mil.
Jag funderar lite på att ta hela biten någon gång men det kräver både tid och styrka, för lättsprunget är det inte. den av bävrar översvämmade delen är numera åtgärdad med ny spång och delvis ny strä
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 20:19Oj, spännande sträcka, översvämmad av bävrar, ganska ovanligt 😀
Oj, spännande sträcka, översvämmad av bävrar, ganska ovanligt 😀
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 20:27Trampa inte på svansarna!
Trampa inte på svansarna!
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 21:32Så ovanligt börjar det nu inte vara. Vi har ganska gått om bäver på Södertörn och "problemen" med deras dambyggen blir fler o fler.
Så ovanligt börjar det nu inte vara. Vi har ganska gått om bäver på Södertörn och "problemen" med deras dambyggen blir fler o fler.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 21:32Jag följer gärna med 😀
Jag följer gärna med 😀