Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning på Sörmlandsleden
You need to log in to create posts and topics.

Blir det inte Roslagsleden mellan Norrtälje-Åkersberga den 16/7, så tänker jag springa Sörmlandsleden, just nu Östertälje-Nynäs ca 8 mil (kan kortare till 6,5 om jag börjar i Vårsta.
Men jag vill helst klara av Roslagsleden i första hand.

Frida: Du är så välkommen att hänga med 🙂

Jag har inte bestämt mig för när jag ska göra det (eller för den delen hur långt) men det lutar mot mitten på nästa vecka (28) eller slutet av veckan därpå (29).

På lördag (23 juli) tänkte jag ge mig ut på Sörmlandsleden och om det någon som vill hänga på är ni välkomna 😀

Har inte kollat upp någon exakt tid än men tanken är att börja på förmiddagen. (enligt ryktet kan det komma lite regn men oavsett så kommer de

Snygg karta, men du är medveten om att bara etapp 1-2-3 är sådär 30 km?

Tack för varningen/infon, men det hade jag redan kollat upp 🙂 (26 km enligt guideboken)

Eftersom det verkar finnas goda(?) kollektivtrafiksförbindelser längs med stora delar av sträckan tänkte jag att det är bara att köra igång så får man se hur långt

Rätt inställning. Du kan också stanna och fika i Alby, i Tyresta, i Handen/Rudan och på det trevliga fiket i Lida. Själv har jag inte tid att hänga med, synd.

Hemma igen (sen ett par timmar)
Riktigt härlig runda 😀 Körde etapp 1-4, med lite avstickare kom jag upp i 4 mil.
Lite väl varmt bara men man kan ju inte få allt 😉

Tips/info om det är någon som vill ge sig ut:
1: Det ÄR kuperat, åtminstonde bitvis. Inga

Men gosch (ja jag vet att jag bumpar en 100 % inaktuell tråd ;)) jag hade gärna joinat på detta men befann mig i skärgården och blev ägd av en av Sveriges få kvinnliga officerare. Ja det var backigt, ja det var småstigar, och JA det gick långsamt (inte fö

Om ingen annan kommer med andra förslag så kommer jag att springa på Sörmlandsleden till helgen eller denna vecka (semester). Helst då Östertälje-Nynäs ca85km (kan minskas) eller från Rudan, vågar man ta från Björkhagen.

Jan-Erik, Jag är intresserad av Östertälje-Nynäshamn.
Lördag är den enda dag jag kan denna vecka, passar det?