Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpskoförsäljare och övervikt
You need to log in to create posts and topics.

idag var jag och tittade på löpskor i tre olika butiker. två av dem provade jag adidas snova glide (tror jag det var) och de var najsa så jag funderade seriöst på att köpa dem. i en butik blev jag avrådd från det och rådd att köpa adidas adistar solution

Ja, det kan ju ingen mer än försäljaren svara på ....... det finns många sätt att säga en "känslig" sak på och det måste man kunna som en bra försäljare, tycker jag. Nu fick du ju rätt råd iaf så no harm done.

Lycka till och ha kul!

Om man går till en affär för att få råd om sko så ska ju försäljaren visa några skor som passar mig = mina mål/behov, min kropp (vikt, fötter, hur jag springer). Han/hon behöver inte kommentera min vikt eller hur mina stortår ser ut, det handlar väl om "m

grejen är väl också att två av butikerna rekommenderade en sko som jag inte bör ha. och när jag frågade varför jag inte bör ha den fick jag så konstiga svar att jag övervägde att ändå köpa den pga priset.

sen undrar jag om den dåliga servicen i en av bu

Vad hände med KUNDEN HAR ALLTID RÄTT????

ÅHHHH, ibland undrar jag om jag ska behöva göra allting själv för att det ska bli rätt. Tänk va bra det skulle bli 😉
Förhoppningen är ju att varje kund ska känna sig vänligt bemött och få mer än man ber om. Det

Om en person som säljer löparskor tänker "hon ska inte springa, hon är tjock" så borde den personen nog byta jobb tycker jag. Riktigt dåligt. (t-)

Man behöver ju faktiskt inte använda ord som "tjock" eller "överviktig" utan bara säga att den här skon är dimensionerad för de som väger under 65 kg. Det är när man lägger ngt värderande i att tala om vikten som dimensionerande för skosulan det blir pin

Kunden har inte alltid rätt, det är en gammal myt skapad av kunderna själva för att hävda sin icke-befintliga makt.

Det kanske gäller att få kunden dit att de tror att de har rätt 😉

Åter till försäljarna i första inlägget. Kan det vara så att de inte visste om denna "viktiga" detalj och därför sa att de skorna var lämpliga?
Jag försöker alltid att se positivt och si

Är det inte dom som är tjocka som ffa borde springa? Har jag missat nåt?