Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpskoförsäljare och övervikt
You need to log in to create posts and topics.

Skulle snarare påstå att sportbutikernas snabbköp dvs intersport och stadium dras med en till viss del dåligt utbildad personal när det gäller egna sortimentet och skillanderna.

Håller med Christian. På Runners store och (de flesta gångerna på Löplabbet) har jag inte märkt att jag blivit behandlad som något annat än en löpare som vill ha skor. Dvs de har uppträtt professionellt.

Håller med dig där Lena. Och favoriten bland alla för mig är Löplabbet i Farsta, grym personal där enligt mig.

En person jag känner är jätteöverviktig - vi snackar GIGANTISK. Hon gick till Runners för att köpa en grej till någon annan. När hon klev in möttes hon av en försäljare som glatt frågade "Hej, söker du löparskor?". Hon blev alldeles paff och fnissade "nä

Vad roligt!

Härmed lanserar jag min teori:

Runners store har en väl inarbetad policy att bemöta överviktiga på ett trevligt sätt. De andra butikerna har inte det.

Det måste vara så. De är så himla trevliga mot mig och andra i min sits.

Det vore pinsamt om företag behöver har policies för att behandla överviktiga väl. Har de en policy att man inte får tilltala en färgad kund på engelska också? Att det är förbjudet att ignorera kvinnan i ett par som består av två kön? Att de inte ska höja

Kan inte släppa en tanke jag har haft sen i början på denna tråd. Jag läste en insändare i löptidning( ev svenska Runners World). En tjej tackade för tidningen och den inspiration hon fick av artiklarna. Hon hade tränat mycket men efter en (bil?)olycka ku

Jag håller helt med Lena, det vore pinsamt om ett företag hade en policy för hur överviktiga ska bemötas. Överviktiga behöver inte behöver inte bemötas annorlunda än andra. Ett bra företag bemöter sina kunder på ett bra och professionellt sätt.

Sedan kan

Som säljare så kan jag meddela följande: varje person som sätter fötterna över tröskeln till affären har i och med detta levererat en köpsignal.

Då är det endast upp till säljaren att leverera. Det gäller alla butiker och kedjor. Det behövs inga policie