Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 19:26Tänk om tjejen råkat ut för att hon sagt till en kund att en så tunn sko inte lämpar sig för en tyngre löpare och sen fått högra hur hemsk människa hon är för att hon antytt att löparen är tjock (jodå det finns surkärringar som skulle gå igång i full fart
Tänk om tjejen råkat ut för att hon sagt till en kund att en så tunn sko inte lämpar sig för en tyngre löpare och sen fått högra hur hemsk människa hon är för att hon antytt att löparen är tjock (jodå det finns surkärringar som skulle gå igång i full fart
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 19:51Ställ kunden på en våg så är diskussionen över sen.
Ställ kunden på en våg så är diskussionen över sen.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 20:00Heter det inte "stor" nu för tiden...ja jag handlar ju aldrig kläder så jag vet inte riktigt...typ..!?.. För din "storlek" så passar nog inte dom här dojorna dig..Utifrån min gamla proffession så skulle jag nog kunna vara en av Sveriges mest älskade skofö
Heter det inte "stor" nu för tiden...ja jag handlar ju aldrig kläder så jag vet inte riktigt...typ..!?.. För din "storlek" så passar nog inte dom här dojorna dig..Utifrån min gamla proffession så skulle jag nog kunna vara en av Sveriges mest älskade skofö
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 20:15Säger som LingLing, det är ju egentligen inte ens känsligt, det handlar om vikt och dämpning och skorna tar liksom inte hänsyn till om man är 180 eller 130 cm, de tycker inte att du är "tjock" eller "smal".
Däremot är nog skoförsäljarna i "tjejbutiken" l
Säger som LingLing, det är ju egentligen inte ens känsligt, det handlar om vikt och dämpning och skorna tar liksom inte hänsyn till om man är 180 eller 130 cm, de tycker inte att du är "tjock" eller "smal".
Däremot är nog skoförsäljarna i "tjejbutiken" l
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 21:24alltså för det första är det mycket uppenbart att jag är tyngre än 65 kg. MYCKET uppenbart. jag brukar med löpskoförsäljare ibland föra resonemang i termer av "eftersom jag är så tung så..." och tycker att tung är ett bra ord i sammanhanget. Hade inte tag
alltså för det första är det mycket uppenbart att jag är tyngre än 65 kg. MYCKET uppenbart. jag brukar med löpskoförsäljare ibland föra resonemang i termer av "eftersom jag är så tung så..." och tycker att tung är ett bra ord i sammanhanget. Hade inte tag
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 21:27Förresten köpte jag nya löpskor på runners store på vasagatan idag. Där kan man snacka om service och trevliga försäljare! Är supernöjd med både skorna och bemötandet. Dessutom var det flera jättetjocka och jättesmala i butiken samtidigt som jag och vi fi
Förresten köpte jag nya löpskor på runners store på vasagatan idag. Där kan man snacka om service och trevliga försäljare! Är supernöjd med både skorna och bemötandet. Dessutom var det flera jättetjocka och jättesmala i butiken samtidigt som jag och vi fi
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 22:08Nej Kjelle, det heter inte "stor". En liten människa kan aldrig benämnas stor, hur fet hon än är. En fet människa kan benämnas tjock. En stor männiiska är ofta tung. En stor människa som är fet är definitivt tung.
Det är inte "känsligt". När jag handlar
Nej Kjelle, det heter inte "stor". En liten människa kan aldrig benämnas stor, hur fet hon än är. En fet människa kan benämnas tjock. En stor männiiska är ofta tung. En stor människa som är fet är definitivt tung.
Det är inte "känsligt". När jag handlar
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 22:36PÅ den tiden när jag gick från att vara lönnfet till att bli offentligt fet så brukade jag säga att jag på normalfördelningskurvan över förhållandet vikt/längd låg långt ut till höger.
Med den insikten söker man med fördel upp ett försäljningställe med b
PÅ den tiden när jag gick från att vara lönnfet till att bli offentligt fet så brukade jag säga att jag på normalfördelningskurvan över förhållandet vikt/längd låg långt ut till höger.
Med den insikten söker man med fördel upp ett försäljningställe med b
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:37Jag tror också att om man själv inte har några problem med att själv säga t ex att "jag behöver nog definitivt ha en storlek större" eller jag är ju rätt tung så det behöver vi också tänka på när vi ska prova ut sko till mig, så har man liksom visat att
Jag tror också att om man själv inte har några problem med att själv säga t ex att "jag behöver nog definitivt ha en storlek större" eller jag är ju rätt tung så det behöver vi också tänka på när vi ska prova ut sko till mig, så har man liksom visat att
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 15:13Gör som jag. Gå in i affären och om/när du får hjälp av en expedit så börja konversationen med: "Jag har förstått att vi feta behöver mer dämpning i skon, stämmer det?" Då är isen bruten och dom fattar att man är medveten om sin kropps utformning.
Dock h
Gör som jag. Gå in i affären och om/när du får hjälp av en expedit så börja konversationen med: "Jag har förstått att vi feta behöver mer dämpning i skon, stämmer det?" Då är isen bruten och dom fattar att man är medveten om sin kropps utformning.
Dock h