Quote from Guest on 4 February 2013, 11:31När jag var 12 år drog jag av det inre bakre korsbandet i knäet, man lagade det inte utan jag fick stärka upp omkringliggande muskulatur. När jag var hos en sjukgymnast kunde han fastställa ett lite större "glapp" i just detta knä man utför så kallad dra
När jag var 12 år drog jag av det inre bakre korsbandet i knäet, man lagade det inte utan jag fick stärka upp omkringliggande muskulatur. När jag var hos en sjukgymnast kunde han fastställa ett lite större "glapp" i just detta knä man utför så kallad dra
Quote from Funbeat user on 4 February 2013, 11:41Tyvärr inga erfarenheter. Men... Hur spinger man på framfoten i obanad terräng? Ett påtvingat löpsteg är inte ett skonsamt löpsteg.
Tyvärr inga erfarenheter. Men... Hur spinger man på framfoten i obanad terräng? Ett påtvingat löpsteg är inte ett skonsamt löpsteg.
Quote from Funbeat user on 4 February 2013, 12:35I obanad terräng är det väl snudd på omöjligt att springa med hälisättning så det löser sig väl av sig själv?
I obanad terräng är det väl snudd på omöjligt att springa med hälisättning så det löser sig väl av sig själv?
Quote from Funbeat user on 4 February 2013, 12:35Ok kanske en felformulering, inte framfot snarare att jag landar med hela foten på en gång, platt liksom. Springa på framfoten är nog ganska svårt i obanad terräng 🙂
Ok kanske en felformulering, inte framfot snarare att jag landar med hela foten på en gång, platt liksom. Springa på framfoten är nog ganska svårt i obanad terräng 🙂
Quote from Funbeat user on 4 February 2013, 12:46Haft knäproblem sedan 1950.
Detta nya med påtvingad framfot/mittfot/studs/++++ är säkerligen bra för några FÅ med PERFEKTA kroppar.
För en överlägsen majoritet är det NOG bättre med bra skor + lyssna på sin specifika kropp.Träna obanat så avslappnat s
Haft knäproblem sedan 1950.
Detta nya med påtvingad framfot/mittfot/studs/++++ är säkerligen bra för några FÅ med PERFEKTA kroppar.
För en överlägsen majoritet är det NOG bättre med bra skor + lyssna på sin specifika kropp.
Träna obanat så avslappnat s
Quote from Funbeat user on 4 February 2013, 12:52AT.
Inte alls, men de flesta har nog ett antal/otal olika fotisättningar. Förr ansågs det vara naturligt att använda hela fötterna - ibland delar av dessa.Då hälarna används mycket oftare i det vanliga livet så är dessa hos de flesta starkare än framfö
AT.
Inte alls, men de flesta har nog ett antal/otal olika fotisättningar. Förr ansågs det vara naturligt att använda hela fötterna - ibland delar av dessa.
Då hälarna används mycket oftare i det vanliga livet så är dessa hos de flesta starkare än framfö
Quote from Funbeat user on 4 February 2013, 12:54Upplever absolut inte mitt löpsteg som "påtvingat", springer som det känns naturligt. Provade med ett par väldämpade skor för någon vecka sedan och det känns verkligen onaturligt med en "kil" under hälen, särskilt i terräng. Däremot kan det mer platta ste
Upplever absolut inte mitt löpsteg som "påtvingat", springer som det känns naturligt. Provade med ett par väldämpade skor för någon vecka sedan och det känns verkligen onaturligt med en "kil" under hälen, särskilt i terräng. Däremot kan det mer platta ste
Quote from Funbeat user on 5 February 2013, 09:01Här är lite historik
2011
December - Känning av löparknä2012
Janurari :Besök hos naprapat, konstaterad bålsvaghet, inåtfallande knä etc
Januari - Mars :Reheb träning core, stretch, foamroller, massage, akupunktur. Alternativträning cykel.
Mars - Sept
Här är lite historik
2011
December - Känning av löparknä
2012
Janurari :Besök hos naprapat, konstaterad bålsvaghet, inåtfallande knä etc
Januari - Mars :Reheb träning core, stretch, foamroller, massage, akupunktur. Alternativträning cykel.
Mars - Sept
Quote from Funbeat user on 5 February 2013, 09:11Tror nog det är mängden löpning och dina springa snabbt uppför i terräng som sliter på ditt knä? Var/Hur har du ont?
Tror nog det är mängden löpning och dina springa snabbt uppför i terräng som sliter på ditt knä? Var/Hur har du ont?
Quote from Funbeat user on 5 February 2013, 09:26Magnus, jag springer knappt alls längre. Provspringer 1-2 gånger i veckan och aldrig om det gör ont, känner att det gör mer skada än nytta så har alternativträning som rodd, cykel och när isen släpper kajaken som fokus. Ingen direkt smärta när jag springe
Magnus, jag springer knappt alls längre. Provspringer 1-2 gånger i veckan och aldrig om det gör ont, känner att det gör mer skada än nytta så har alternativträning som rodd, cykel och när isen släpper kajaken som fokus. Ingen direkt smärta när jag springe