Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 23:15K-G: "Därför använder jag samma par skor 500 mil och däröver, mina strumpor är typ 3 par för 40:-, kläderna följer definitivt inte modet, etc..."
Enligt boken "Born to run" finns det noll (0) fackgranskade (peer-reviewed) artiklar som visar att mer dämpn
K-G: "Därför använder jag samma par skor 500 mil och däröver, mina strumpor är typ 3 par för 40:-, kläderna följer definitivt inte modet, etc..."
Enligt boken "Born to run" finns det noll (0) fackgranskade (peer-reviewed) artiklar som visar att mer dämpn
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 23:41Jag vet inte riktigt hur den återfjädrande effekten fungerar i löpsteget, men att den finns är lätt att visa. Om man gör ett jämfotahopp från stillastående kommer man till en viss höjd. Men om man gör samma sak fast med en inledande studs så kommer man hö
Jag vet inte riktigt hur den återfjädrande effekten fungerar i löpsteget, men att den finns är lätt att visa. Om man gör ett jämfotahopp från stillastående kommer man till en viss höjd. Men om man gör samma sak fast med en inledande studs så kommer man hö
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 23:56I mitt tidigare resonemang om frånskjut försökte jag visa, fast jag var lite otydlig, varför jag anser att den horisontella komponenten av frånskjutet är försumbar jämfört med den vertikala.
Om motståndet mot luften är litet, så är det viktigare att hitt
I mitt tidigare resonemang om frånskjut försökte jag visa, fast jag var lite otydlig, varför jag anser att den horisontella komponenten av frånskjutet är försumbar jämfört med den vertikala.
Om motståndet mot luften är litet, så är det viktigare att hitt
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 00:57Lars: Schimpanser har en hälsena, då de har en gastrocnemius. Men mindre utvecklad än på oss människor.
Lars: Schimpanser har en hälsena, då de har en gastrocnemius. Men mindre utvecklad än på oss människor.
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 08:47Lars, jag håller med.
Ett litet förtydligande. Pose-metoden rekommenderar inte att man lutar sig fram. Överkroppen ska vara balanserad. I acceleration lutar man överkroppen framåt, i hög fart också men då upplever man det inte som en lutning på samma sät
Lars, jag håller med.
Ett litet förtydligande. Pose-metoden rekommenderar inte att man lutar sig fram. Överkroppen ska vara balanserad. I acceleration lutar man överkroppen framåt, i hög fart också men då upplever man det inte som en lutning på samma sät
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 13:38Det här var en intressant diskussion och efter att ha läst den kan man konstatera att det finns många här som är duktiga på fysikens lagar och man kan också konstatera att ni menar samma sak men säger det på olika sätt.
Jag har lärt mig en del och fått e
Det här var en intressant diskussion och efter att ha läst den kan man konstatera att det finns många här som är duktiga på fysikens lagar och man kan också konstatera att ni menar samma sak men säger det på olika sätt.
Jag har lärt mig en del och fått e