Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Varför dras käppen omkull i sidled när den är i obalans? Vilken kraft verkar i sidled? Om ni bemödade er om att förklara det så skulle ni förstå."

Klas: Jag har förklarat det in mina inlägg igår kväll. Det är friktionskraften mellan käppen och marken om

Har ni tänkt på att universum expanderar?

Vi kommer nog in på det också 🙂 Men det finns lite mer grundläggande saker att reda ut först...

Jag tycker Staffan och ni andra är helt fantastiska, denna diskussion skulle kunna tas med i fysikundervisningen i skolan. Eleverna kunde få reda ut, vem har rätt och vem har fel.

Jag ligger lite efter i att läsa in mig på allt som är sagt om löpteknik o pose-löpning. Själv gick jag en posekurs i november och det gav mig verkligen något känner jag. Kan nu stolt konstatera att min överpronation som jag tidigare hade är helt bort (bo

Staffan,

vi är överens om att markfriktionen är avgörande och att den resulterar i en horisontell reaktionskraft. Anledningen till att det uppstår en horisontell reaktionskraft till den vertikala gravitationen framgår av sidan som jag länkade ovan. Det

Idag är jag glad för att jag klarade vadet som jag slog på tråden Fotbolls-EM
igår, finns att läsa och är även bilddokumenterat på
http://www.rolandfors.se/veckodagbok.html men att jag skriver det här är för att..... ja se själva

Roland: Nu har jag tittat och jag fattar fortfarande inte varför du postar det i den här tråden. Kan du förklara för en som inte är så slug?

Var ute på lite praktiska tester idag...

Provade att göra något lite längre framåtskjut och den omedelbara och instinktiva responsen blev hälisätt framför mig OCH lägre kadens OCH långsammare armpendling OCH längre steg. Testade flera ggr och samma autom

Jag hänvisar till tråden "knäskador så slipper jag slösa energi (skrattar) och önskar Dig en bra arbetsvecka med bra träning så att du klarar ditt mål 2.30 eller i a f under 3 timmar på SThlm-maran. Jag är inte så snabb, mitt löpsteg är annorlunda än vad