Quote from Guest on 31 March 2007, 18:25Jag har precis börjat springa, och efter att ha varit ute ett par gånger har jag börjat fundera på om jag springer rätt. Känns ju rätt tungt såhär i början...och vill inte heller dra på mig skador för att jag gör fel.
Vad ska man tänka å gällande fotisät
Jag har precis börjat springa, och efter att ha varit ute ett par gånger har jag börjat fundera på om jag springer rätt. Känns ju rätt tungt såhär i början...och vill inte heller dra på mig skador för att jag gör fel.
Vad ska man tänka å gällande fotisät
Quote from Jonas Täng on 31 March 2007, 18:35Vad roligt att du börjat springa! Det är första steget som är det svåraste. Själv tycker jag det är lättast att springa om man _inte_ funderar så mycket över hur man gör!
Vad roligt att du börjat springa! Det är första steget som är det svåraste. Själv tycker jag det är lättast att springa om man _inte_ funderar så mycket över hur man gör!
Quote from Camilla Höög on 31 March 2007, 18:39Ta det lugnt i början och spring så det känns behagligt. Titta på andra löpare (som verkar veta vad de gör 🙂 ) och jämför med dig själv.
Hastighet och distans kommer automatiskt efter ett tag.Här hittade jag lite intressanta tips:
http://www.topphalsa
Ta det lugnt i början och spring så det känns behagligt. Titta på andra löpare (som verkar veta vad de gör 🙂 ) och jämför med dig själv.
Hastighet och distans kommer automatiskt efter ett tag.
Här hittade jag lite intressanta tips:
http://www.topphalsa
Quote from Linnea Persson on 3 April 2007, 08:22Gör inte som jag, jag springer som en kossa och liksom "vispar" med benen vilket resulterar i att jag sparkar mig själv på fotknölarna hela tiden vilket gör väldigt ont!
Gör inte som jag, jag springer som en kossa och liksom "vispar" med benen vilket resulterar i att jag sparkar mig själv på fotknölarna hela tiden vilket gör väldigt ont!
Quote from Daniel Jernebring on 3 April 2007, 09:10Hihi...ojoj. Det låter obehagligt...
Hihi...ojoj. Det låter obehagligt...
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 15:18Tack för tipsen =)
Försöker mest tänka på att ta långa steg, för det har jag hört att man ska göra. Men när jag blir trött blir det jättesmåsteg och det känns inte bra alls (fast det kanske mest beror på dålig kondition).
Anders: Tyvärr verkar det inte
Tack för tipsen =)
Försöker mest tänka på att ta långa steg, för det har jag hört att man ska göra. Men när jag blir trött blir det jättesmåsteg och det känns inte bra alls (fast det kanske mest beror på dålig kondition).
Anders: Tyvärr verkar det inte
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 15:26Ska man ta långa steg??? Det gör inte jag. Det går bra ändå 😉
Ska man ta långa steg??? Det gör inte jag. Det går bra ändå 😉
Quote from Daniel Jernebring on 4 April 2007, 15:37Jag har fått för mig att för långa steg sliter MER på knäna... Eller?
Jag har fått för mig att för långa steg sliter MER på knäna... Eller?
Quote from Camilla Höög on 4 April 2007, 15:40Det borde slita mer på knäna eftersom du lägger mer tyngd på det främre benet och löpningen blir mer studsig. Igår körde jag överdrivet långa steg, och då hoppade jag i princip fram, men musiken krävde det och det är kul att köra så ibland 😀
Kortare steg
Det borde slita mer på knäna eftersom du lägger mer tyngd på det främre benet och löpningen blir mer studsig. Igår körde jag överdrivet långa steg, och då hoppade jag i princip fram, men musiken krävde det och det är kul att köra så ibland 😀
Kortare steg
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 15:46"men visst känns det fånigt att ta springande pyttesteg i uppförsbackarna, men upp kommer man utan att överanstränga sig. "
Det tycker jag känns naturligt - mycket lättare!
"men visst känns det fånigt att ta springande pyttesteg i uppförsbackarna, men upp kommer man utan att överanstränga sig. "
Det tycker jag känns naturligt - mycket lättare!