Quote from Fredrik Närenfors on 11 April 2007, 20:08Jag kollade in en TV sändning från Boston Maratthon en gång. Då visade de under flera minuter helikoptervy av de ledande i loppet. Det jag reagerade på den gången var hur långa deras ben såg ut. De sträckte alltså verkligen ut benet helt rakt så långt fra
Jag kollade in en TV sändning från Boston Maratthon en gång. Då visade de under flera minuter helikoptervy av de ledande i loppet. Det jag reagerade på den gången var hur långa deras ben såg ut. De sträckte alltså verkligen ut benet helt rakt så långt fra
Quote from Urban Nilsson on 12 April 2007, 08:07Om man har en hög hastighet kan man ju sträcka ut benet längre, utan att bromsa, än om man springer långsamt. Det finns också de som springer med tå-tekniken men den är väldigt kraftkrävande av vaden och bör tränas upp från grunden. Jag tror att det är en
Om man har en hög hastighet kan man ju sträcka ut benet längre, utan att bromsa, än om man springer långsamt. Det finns också de som springer med tå-tekniken men den är väldigt kraftkrävande av vaden och bör tränas upp från grunden. Jag tror att det är en
Quote from ellen olsson on 12 April 2007, 20:05Tåtekniken?
Vad menar du med det?
En majoritet av de riktigt bra långdistanslöparna springer på framfoten utan att rulla på hälen. Det kommer nämligen ganska naturligt av deras uppväxt och hur de sedan tränar... 🙂
Tåtekniken?
Vad menar du med det?
En majoritet av de riktigt bra långdistanslöparna springer på framfoten utan att rulla på hälen. Det kommer nämligen ganska naturligt av deras uppväxt och hur de sedan tränar... 🙂
Quote from Urban Nilsson on 13 April 2007, 08:34Tja, som vanligt citerar jag sådant jag läst (har ju inte studerat deras löpteknik live, tyvärr) 🙁
I en artikel om Gebrselassie poängterades att det var ovanligt med framfotsteknik bland de bästa. Man påstod också att det är en vinnande teknik i terrän
Tja, som vanligt citerar jag sådant jag läst (har ju inte studerat deras löpteknik live, tyvärr) 🙁
I en artikel om Gebrselassie poängterades att det var ovanligt med framfotsteknik bland de bästa. Man påstod också att det är en vinnande teknik i terrän
Quote from Emma Sjöberg on 13 April 2007, 09:05Ha ha ha!! 🙂
Ja vem vill inte vara som henne.. *ler*
Ha ha ha!! 🙂
Ja vem vill inte vara som henne.. *ler*
Quote from Funbeat user on 13 April 2007, 15:57Har hittat en sajt som förespråkar att man landar på framfoten, intressant tycker jag.
http://posetech.com/
Har hittat en sajt som förespråkar att man landar på framfoten, intressant tycker jag.
Quote from Urban Nilsson on 13 April 2007, 16:25Det fungerar troligen finemang. 🙂
Tror inte att det gör någon större skillnad för löparen bara. Det är nog mest vilken teknik som man är van vid. Själv är jag för gammal och inkörd på rulla-på-hela-foten-stilen och tror att det handlar mer om träning o
Det fungerar troligen finemang. 🙂
Tror inte att det gör någon större skillnad för löparen bara. Det är nog mest vilken teknik som man är van vid. Själv är jag för gammal och inkörd på rulla-på-hela-foten-stilen och tror att det handlar mer om träning o