Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Springbada! Förlägg rundan så du passerar badbart ställe. Av med skor och ev klocka. Hopp i plurret. På med skor och ev klocka. Spring vidare. Obetalbart skönt! 🙂

(t+) Kristina.
Var uppfinningsrik.

Värmeträning leder inte bara till att kroppen anpassar sig utan även till att knoppen vänjer sig. Inte alls fel att förlägga passen till den varmaste tiden på dagen & man kan med fördel även fimpa vissa prydligheter som t.ex. trosor & kalsonger. Behövs va

Prydligheten kan man skippa alltid, utom kallaste årstiden. Totalt överflödigt. 🙂

Körde 16 km idag i 32 graders sol utan tröja. Nog fasen sliter det mer än vanligt och att komma under 5:00 var inte att tänka på. Runt 5:30 kändes betydligt behagligare.

Mn vänjer sig. För 4 månader sedan kunde jag inte springa fem km utan att vara nära kollaps. Nu tycker jag det är svalt är det är 28 grader i skuggan och 10 km är inga problem. Viss går det långsammare men farten ökar också så småningom. Och man behöver m

Jag har för mig att jag för många år sedan på sjukgymnastutbildningen lärde mig något i stil med att svettning är kroppens sista utväg att transportera bort överskottsvärme, och att man svettas lite är ett tecken på god avkylningsförmåga. Själv har jag in

Jag springer bara på kvällarna för jag hatar värme! 🙁 Eller jag klarar inte av att träna i värme iaf. Jag är en person som alltid är varm och nästan aldrig fryser. Har lätt för att svettas men upplever inte att jag blir särskilt avkyld av att svettas uta

+1 på Susanne! (t+)
Jag har aldrig övervägt att ställa in en start i ett lopp (oavsett gren) pga det som i dagligt tal kallas för "dålilgt väder" dvs regn, blåst, snöfall eller så? Men när det blir soligt och varmt så velar jag mycket och länge över om ja

Bara att köra på även om det är varmt. Långpass idag på fm och när jag skulle upp över slalombacken där solen låg på så var det som att springa in i en vägg. Svettas floder men det gäller att ta det lite lugnare och och fylla på med vatten.

Jag och min v