Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Igår em när jag tog en tvåmilsrunda i lugnt tempo stod båda termometrarna hemma på +29 C i skuggan. Jag hade inte med mig något vatten och hade väl inte druckit så jättemycket innan heller, så blev lite betänksam efter ett tag och gjorde därför ett avsteg

Sorry för OT. Det här slår an en nerv.

Ribbing kan dra åt helvete!

Samma här Jessie! Springa i regn är ju helt underbart!
Eller sent på kvällen, dock inte helt taggad på det nu efter att ha sett en blottare ute i skogen för ett par veckor sen :/

Susanne: Gör tummen ner bara så brukar de komma av sig...

En bekants dotter blev utsatt för en blottare på en cykelväg för några år sedan. När killen halade fram paketet så fick han ett "Har du inte mer?"

Han försvann som en avlöning.

Utanför tvättstugefönstret (i källaren alltså) i vårt höghus brukade en blottare stå om kvällarna när jag var tonåring. Han kanske tyckte om det faktum att det han ville visa där hamnade i ögonhöjd för damerna i tvättstugan.
Kvarterets tanter visste dock

Här en liten test mellan vita och svarta kläder, samt olika material: http://www.marathon.se/utrustning/guider/v%C3%A4lj-vitt-eller-svart-mot-solen

Lite förvånande att det skiljde så mycket i puls mellan funktionströja och bomull, vid samma belastning. N

Anders> Mycket intressant. Tänk att det skiljer i puls så pass mellan färgerna. Då blir det vit funktionströja helt klart. 🙂

När det gäller deras( Maratahon.se) slutsats av solskyddsfaktorbiten: att den vita tröjan "bara har faktor-7" så är väl det v

Jag reagerar på att det är hela 18 slag som skiljer i snittpuls mellan vit funk. och svart bomull. Mitt "sunda" förnuft säger att det är orimligt. Jag har dock haft fel innan och kommer säkerligen ha det fler gånger.

Jäkligt intressant egentligen. 18 slag motsvarar ju sådär 45 sek/km i löpfart.
Uppskattningsvis tappade de flesta mellan 15-20 sek/km på årets Göteborgsvarv som ju var ett av de mer krävande loppen tempmässigt på senare år. Det var dock mycket mer än en h