Quote from Guest on 20 June 2011, 17:03På två ultramarathon tävlingar så har jag druckit en kopp med lätt öl mot slutet av loppet.
Jag upplevde att det stillade magen och att jag mådde allmänt bra av det.Men vad är det för nackdelar och fördelar med lätt öl kontra andra sportdryck?
På två ultramarathon tävlingar så har jag druckit en kopp med lätt öl mot slutet av loppet.
Jag upplevde att det stillade magen och att jag mådde allmänt bra av det.
Men vad är det för nackdelar och fördelar med lätt öl kontra andra sportdryck?
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 17:13Är det som Ginger Ale ungefär? För det vet jag är bra när man har löparmage som behöver nått glädjande 🙂
Är det som Ginger Ale ungefär? För det vet jag är bra när man har löparmage som behöver nått glädjande 🙂
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 17:14Speciellt på långa lopp typ ultra är öl vanligt.
Varför?
Det mesta som serveras flytande är sött och äckligt efter ett tag.
Fortare för vissa - som mig - andra tål det söta längre.Lite beskt i munnen så kan man dricka mer vatten och t.o.m. lite mer s
Speciellt på långa lopp typ ultra är öl vanligt.
Varför?
Det mesta som serveras flytande är sött och äckligt efter ett tag.
Fortare för vissa - som mig - andra tål det söta längre.
Lite beskt i munnen så kan man dricka mer vatten och t.o.m. lite mer s
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 17:28Hmm?
Låter helt klart intressant det här med en bira i spåret. Själv så brukar jag ta en tredjedel cola i flaskan och resten vatten. Nån slags "poor mans sport dryck" typ. Blir lättare att tratta ner vattnet i sig.
Ska helt klart ta och laborera lite med
Hmm?
Låter helt klart intressant det här med en bira i spåret. Själv så brukar jag ta en tredjedel cola i flaskan och resten vatten. Nån slags "poor mans sport dryck" typ. Blir lättare att tratta ner vattnet i sig.
Ska helt klart ta och laborera lite med
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 17:47En annan variant som ger effekt och ej blir så sött är
½ kaffe + ½ Cola.Colan skall "givetvis" vara kall och nyöppnad. 😉
Kaffet brukar vara väl varmt.
En annan variant som ger effekt och ej blir så sött är
½ kaffe + ½ Cola.
Colan skall "givetvis" vara kall och nyöppnad. 😉
Kaffet brukar vara väl varmt.
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 18:01Är det verkligen omöjligt att dricka sig påverkad under ett långlopp? Jag måste nästan testa för att motbevisa dig, K-G. Jag tänker mig att dricker man starköl under ett lopp, så nog blir man berusad. Själv blir jag synnerligen lättpåverkad när jag ansträ
Är det verkligen omöjligt att dricka sig påverkad under ett långlopp? Jag måste nästan testa för att motbevisa dig, K-G. Jag tänker mig att dricker man starköl under ett lopp, så nog blir man berusad. Själv blir jag synnerligen lättpåverkad när jag ansträ
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 18:09Jag dricker en 50 cl starköl på ca. 6 timmar av rörelse.
Tar en mun då och då.
Är ju med på lopp som tar dygn "non-stop".Däremot drack jag en elefantöl efter ett marathonlopp i Säffle.
Det var 30+ grader.
Noll att dricka sista 6-7 km.
Den tog. 😉
S
Jag dricker en 50 cl starköl på ca. 6 timmar av rörelse.
Tar en mun då och då.
Är ju med på lopp som tar dygn "non-stop".
Däremot drack jag en elefantöl efter ett marathonlopp i Säffle.
Det var 30+ grader.
Noll att dricka sista 6-7 km.
Den tog. 😉
S
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 19:04Ok. Jag sprang Jättelångt förra helgen. Under det loppet drack jag ca 8 liter vätska. Det motsvarar 24 flaskor starköl. Det hade jag inte tagit mig i mål på.
Ok. Jag sprang Jättelångt förra helgen. Under det loppet drack jag ca 8 liter vätska. Det motsvarar 24 flaskor starköl. Det hade jag inte tagit mig i mål på.
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 19:11Välj ett tidslopp som går på löparbana om du ska testa, så är det bara att följa de vita linjerna runt runt. Det gäller att göra det lätt för sig, det kan behövas om du ska ha i dig 24 flaskor 😉
Välj ett tidslopp som går på löparbana om du ska testa, så är det bara att följa de vita linjerna runt runt. Det gäller att göra det lätt för sig, det kan behövas om du ska ha i dig 24 flaskor 😉
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 19:18Dricker du starköl för att det smakar bättre eller är det för att det är mer energirikt?
Jag får prova cola och kaffe. Låter härligt
Dricker du starköl för att det smakar bättre eller är det för att det är mer energirikt?
Jag får prova cola och kaffe. Låter härligt