Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLätt öl som sportdryck
You need to log in to create posts and topics.

Torbjörn. Enbart starköl. Det vore något. 😉

Varför jag tar starköl?
Det smakar bättre + att jag tar mindre mängd.

På 24H dricker jag nog en hel del liter vichyvatten + vanligt vatten + kaffe + sportdryck + choklad + vad som nu finns.
I Antibes 6D had

Jag råkade dricka jäst sportdryck en gång och blev absolut lite "på örat". 😀

Förra året på Skövde 48-timmars drack jag en folköl för varje maraplacering. Det blev 6 st över två dygn. Inte så mycket faktiskt och det kändes bra så jag provade samma på TEC. Vet inte om det var pga ölen eller något annat men jag blev trött och tvingad

Vid vandring i fjällen räckte det gott och väl med den lättöl som såldes i fjällstugorna, fnissigt värre blev det 😉

Ja öl är väl för evigt sammankopplat med marathonlöpning...Vad hette han nu amerikanen Foster typ... som lovordade sin bayerska vätskeladdning med öl inför Munchen OS-marathon....(Greg kanske..???)...han utklassade alla...jajamen.
Å jag kan oxo bekänna at

Annars kan du dra till med:

"Sub luna bibo
mörk är min öl
svarmältat korn dess kärna
skummet som månglittermjöl"

om vi nu ska fortsätta hylla denna kultursportdryck... (H:)

Öl är absolut en underbar dryck som tar bort allt sött och äckligt man trycker i sig under en ultramara. Sprang 100 km i biel i fredags där tog jag min sedvanliga öl vid 81 kilometer. 🙂

En och annan kolhydrat är det väl i också som jag misstänker man har nytta av i ölen.

3-4 gram kolhydrater per deciliter öl. Tittar man på energiinnehållet i öl så är väl en tredjedel från kolhydrater och resten från alkoholen gissar jag?

Inte i lättöl väl?

Edit: 100g Lättöl 2,3 vol. % 29kcal Protein: 0.2g Kolhydrater: 3.8

( http://www.livsmedel.org/energitabell?order=field_fett_value&sort=asc )