Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 19:35Torbjörn. Enbart starköl. Det vore något. 😉
Varför jag tar starköl?
Det smakar bättre + att jag tar mindre mängd.På 24H dricker jag nog en hel del liter vichyvatten + vanligt vatten + kaffe + sportdryck + choklad + vad som nu finns.
I Antibes 6D had
Torbjörn. Enbart starköl. Det vore något. 😉
Varför jag tar starköl?
Det smakar bättre + att jag tar mindre mängd.
På 24H dricker jag nog en hel del liter vichyvatten + vanligt vatten + kaffe + sportdryck + choklad + vad som nu finns.
I Antibes 6D had
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 21:54Jag råkade dricka jäst sportdryck en gång och blev absolut lite "på örat". 😀
Jag råkade dricka jäst sportdryck en gång och blev absolut lite "på örat". 😀
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 22:43Förra året på Skövde 48-timmars drack jag en folköl för varje maraplacering. Det blev 6 st över två dygn. Inte så mycket faktiskt och det kändes bra så jag provade samma på TEC. Vet inte om det var pga ölen eller något annat men jag blev trött och tvingad
Förra året på Skövde 48-timmars drack jag en folköl för varje maraplacering. Det blev 6 st över två dygn. Inte så mycket faktiskt och det kändes bra så jag provade samma på TEC. Vet inte om det var pga ölen eller något annat men jag blev trött och tvingad
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 23:30Vid vandring i fjällen räckte det gott och väl med den lättöl som såldes i fjällstugorna, fnissigt värre blev det 😉
Vid vandring i fjällen räckte det gott och väl med den lättöl som såldes i fjällstugorna, fnissigt värre blev det 😉
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 18:49Ja öl är väl för evigt sammankopplat med marathonlöpning...Vad hette han nu amerikanen Foster typ... som lovordade sin bayerska vätskeladdning med öl inför Munchen OS-marathon....(Greg kanske..???)...han utklassade alla...jajamen.
Å jag kan oxo bekänna at
Ja öl är väl för evigt sammankopplat med marathonlöpning...Vad hette han nu amerikanen Foster typ... som lovordade sin bayerska vätskeladdning med öl inför Munchen OS-marathon....(Greg kanske..???)...han utklassade alla...jajamen.
Å jag kan oxo bekänna at
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:28Annars kan du dra till med:
"Sub luna bibo
mörk är min öl
svarmältat korn dess kärna
skummet som månglittermjöl"om vi nu ska fortsätta hylla denna kultursportdryck... (H:)
Annars kan du dra till med:
"Sub luna bibo
mörk är min öl
svarmältat korn dess kärna
skummet som månglittermjöl"
om vi nu ska fortsätta hylla denna kultursportdryck... (H:)
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:35Öl är absolut en underbar dryck som tar bort allt sött och äckligt man trycker i sig under en ultramara. Sprang 100 km i biel i fredags där tog jag min sedvanliga öl vid 81 kilometer. 🙂
Öl är absolut en underbar dryck som tar bort allt sött och äckligt man trycker i sig under en ultramara. Sprang 100 km i biel i fredags där tog jag min sedvanliga öl vid 81 kilometer. 🙂
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 12:02En och annan kolhydrat är det väl i också som jag misstänker man har nytta av i ölen.
En och annan kolhydrat är det väl i också som jag misstänker man har nytta av i ölen.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 13:153-4 gram kolhydrater per deciliter öl. Tittar man på energiinnehållet i öl så är väl en tredjedel från kolhydrater och resten från alkoholen gissar jag?
3-4 gram kolhydrater per deciliter öl. Tittar man på energiinnehållet i öl så är väl en tredjedel från kolhydrater och resten från alkoholen gissar jag?
Quote from Elias Engqvist on 22 June 2011, 13:32Inte i lättöl väl?
Edit: 100g Lättöl 2,3 vol. % 29kcal Protein: 0.2g Kolhydrater: 3.8
( http://www.livsmedel.org/energitabell?order=field_fett_value&sort=asc )
Inte i lättöl väl?
Edit: 100g Lättöl 2,3 vol. % 29kcal Protein: 0.2g Kolhydrater: 3.8
( http://www.livsmedel.org/energitabell?order=field_fett_value&sort=asc )