Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättviktsskor
You need to log in to create posts and topics.

Nike LunaRacer+ ... riktigt lätta, men ändå bekväma och väldämpade!

BILD:http://freshoutdabox.files.wordpress.com/2012/10/nike-lunaracer-pure-platinumblack-ultraviolet-electric-green-3.jpg

EDIT:
Kan tillägga att skorna väger ~190gram i storlek 43.5.

Måste instämma med någon här ovan om Brooks Green Silence... spontan köpte ett par idag innan jobbet... tog en kort 4km runda... hur goa som helst... köpte storlek 42 och vägden dom på jobbet, 210g. När jag sprang med dom är känslan minimalistisk, men änd

Någon som testat dom och Brooks pure connect? Jag springer i connect, hur är dom i jämförelse? Connecten känns som fjäderlätta tofflor tycker jag. Störtkär. 🙂

Vägde min 42a Green Silence på jobbet ikväll... 210gram... känns fjäderlätta även dom på asfalten. Dock inte provat connect!!

Är supernöjd med mina Adidas adizero adios. Fungerar kanonbra alltifrån långpass till intervaller/snabbdistans. Runt 200 gram och med bra dämpning och grepp. Dessutom väldigt hållbara. (Löstagbar sula så man kan ha ev "egna" inlägg) Har haft mina sen 2009

FL+1.

Jag tror stenhårt på modellen att ha några olika skor att variera mellan, allra helst av olika fabrikat. Växlar just nu mellan två olika skor på distanspassen, en tredje på långpassen (Kinvara 3), en helt platt & odämpad terrängspiksko till backint

Jag håller med Anders vad gäller växla. Jag skulle helst vilja ha 3 par av de flesta typer, men är inte riktigt där ännu. Dvs 3 par mängdskor (har bara 2 nu Kinvara och BGS), snabba skor (har vara 2 nu, PureConnect och LunaRacer), terrängskor och metalldu

Tack Tibor!

Hmmm, jag har Pure Connecten som min mängdsko. Som racersko/tävlingssko upp till halvmaran har jag Saucony A5.

Arrgh, nu vill jag ännu mer skaffa ett par A5-or. Jag som hade tänkt vänta lite med ett par till snabba skor... 😉

Moahahaha!!! 😉