Quote from Guest on 14 July 2011, 15:49Min cykel blev våldtagen, misshandlad och bestulen på sina organ i förra veckan. Allt jag har kvar är styre, en repig ram och tilltufsade växlar. Jag har fått ersättning från försäkringsbolaget men pengarna räcker inte till en ny cykel. Så det blir att kö
Min cykel blev våldtagen, misshandlad och bestulen på sina organ i förra veckan. Allt jag har kvar är styre, en repig ram och tilltufsade växlar. Jag har fått ersättning från försäkringsbolaget men pengarna räcker inte till en ny cykel. Så det blir att kö
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 15:59Plocka ren, maska, blästra, tvätta, sprutmåla är nog det vettigaste sättet att få bra finish...
Skulle nog rekommendera en lackverkstad av kvalitetsskäl men nog inte gratis tyvärr....
Plocka ren, maska, blästra, tvätta, sprutmåla är nog det vettigaste sättet att få bra finish...
Skulle nog rekommendera en lackverkstad av kvalitetsskäl men nog inte gratis tyvärr....
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 16:02Ja, det blir säkert bra att blästra en aluminiumram.
Ytan som ska lackeras blir mindre.
Ja, det blir säkert bra att blästra en aluminiumram.
Ytan som ska lackeras blir mindre.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 16:06Men måste man få av all gammal färg? Det räcker inte att matta ner och jämna till ytan? Ramen är ju intakt men ser för jävlig ut. 🙁
Men måste man få av all gammal färg? Det räcker inte att matta ner och jämna till ytan? Ramen är ju intakt men ser för jävlig ut. 🙁
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 16:10David, vänligen håll dina åsikter för dig själv. Blästring av aluminium är inget ovanligt eller konstigt. Det är en fråga om teknik och vad du blästrar med.
David, vänligen håll dina åsikter för dig själv. Blästring av aluminium är inget ovanligt eller konstigt. Det är en fråga om teknik och vad du blästrar med.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 16:12Om ramen e slät och du tycker en övermålning e ok så borde nedmattning funka rätt bra.
Om ramen e slät och du tycker en övermålning e ok så borde nedmattning funka rätt bra.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 16:16Hahaha, varför ska jag hålla mina åsikter för mig själv?
Hahaha, varför ska jag hålla mina åsikter för mig själv?
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 16:16Slät och slät... Ska se om jag kan lägga upp en bild.
Slät och slät... Ska se om jag kan lägga upp en bild.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 16:18Har du något att tillföra är det väl ok, men när du bara sitter och sprider trams så vore det skönt att slippa. Fast å andra sidan, förväntade mig inget annat...
Har du något att tillföra är det väl ok, men när du bara sitter och sprider trams så vore det skönt att slippa. Fast å andra sidan, förväntade mig inget annat...
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 16:22Blästrar man inte för att minska ytan?
Blästrar man inte för att minska ytan?