Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 19:24Jag lackade om en ram för nåt år sen hos en billack firma. De bara mattade ner ytan med slippapper och sedan så la de en ny lack ovanpå. Blev kanonbra, men inget jag hade gjort själv. 2 lager lack och ett par lager klarlack på det kostade 1500.
Har gjort
Jag lackade om en ram för nåt år sen hos en billack firma. De bara mattade ner ytan med slippapper och sedan så la de en ny lack ovanpå. Blev kanonbra, men inget jag hade gjort själv. 2 lager lack och ett par lager klarlack på det kostade 1500.
Har gjort
Quote from ellen olsson on 14 July 2011, 19:27Jag har fått två ramar blästrade och en lackerad på en firma i Kållered men det var länge sedan så jag kommer inte ihåg vad firman hette eller mer exakt var den ligger. De gjorde dock ett bra jobb och var billiga. Du skulle kunna fråga Bengan på Perfekt C
Jag har fått två ramar blästrade och en lackerad på en firma i Kållered men det var länge sedan så jag kommer inte ihåg vad firman hette eller mer exakt var den ligger. De gjorde dock ett bra jobb och var billiga. Du skulle kunna fråga Bengan på Perfekt C
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 20:28Tack Fredrik! 🙂 Ska kika på det.
Tack Fredrik! 🙂 Ska kika på det.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 20:30Jag lackade om en gammal cykel för många år sedan. Våtslipade, sprutspacklade och höll på. Det tog en evighet. Det är väldigt lätt att misslyckas och få gardiner, apelsinskalsfinish eller mudcracking. Det är som med mycket annat, finns det en yrkesgrupp s
Jag lackade om en gammal cykel för många år sedan. Våtslipade, sprutspacklade och höll på. Det tog en evighet. Det är väldigt lätt att misslyckas och få gardiner, apelsinskalsfinish eller mudcracking. Det är som med mycket annat, finns det en yrkesgrupp s
Quote from ellen olsson on 14 July 2011, 20:30Det är mycket möjligt att han hjälpte mig att fixa blästring och lackning i Kållered men det är över 15 år sedan så jag kommer inte ihåg. 🙂
Det är mycket möjligt att han hjälpte mig att fixa blästring och lackning i Kållered men det är över 15 år sedan så jag kommer inte ihåg. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 21:08Jeg målad min Rocky Mountain , Tin Air med Benga lakk og rull.
Den er det ingen som snor.
Den ser ut som en dass. :@
Men det er en ulv i fårekleder... (L)
Jeg målad min Rocky Mountain , Tin Air med Benga lakk og rull.
Den er det ingen som snor.
Den ser ut som en dass. :@
Men det er en ulv i fårekleder... (L)
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 21:23Bra idé!! 😉
Bra idé!! 😉
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 00:33På Veloform (veloform.se) tror jag att du kan få hjälp.
Det låter ganska dyrt att lacka om ramen, köp två nya hjäl o nya komponenter (eller du kanske hade många kvar). Säker på att det blir billigare än att köpa en ny cykel?
På Veloform (veloform.se) tror jag att du kan få hjälp.
Det låter ganska dyrt att lacka om ramen, köp två nya hjäl o nya komponenter (eller du kanske hade många kvar). Säker på att det blir billigare än att köpa en ny cykel?
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 09:36Hanna, cykeln jag isf skulle köpa kostar 8500:- så jag kommer billigare undan med nya delar. Jag kan ju ta det lite i taget. Det mest akuta är hjulen. Sadel tar jag från en annan cykel så länge. En kompis kan piffa till växlarna lite. Kan ju vara dags att
Hanna, cykeln jag isf skulle köpa kostar 8500:- så jag kommer billigare undan med nya delar. Jag kan ju ta det lite i taget. Det mest akuta är hjulen. Sadel tar jag från en annan cykel så länge. En kompis kan piffa till växlarna lite. Kan ju vara dags att
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 10:40Det kostar typ 500:- + tårta att få den lackad på en lackfirma, det blir bättre och billigare än att hålla på själv. Sen beställer du klibbor, antingen på orginalmärket eller om du hittar på nåt eget kul.
Det kostar typ 500:- + tårta att få den lackad på en lackfirma, det blir bättre och billigare än att hålla på själv. Sen beställer du klibbor, antingen på orginalmärket eller om du hittar på nåt eget kul.