Quote from ellen olsson on 27 August 2012, 17:13WADA bildades i november 1999 och USADA i oktober 2000. Det vore minst sagt bisarrt med retroaktiv jurisdiktion. Å andra sidan så finns det gott om underligheter på alla sidor...
WADA bildades i november 1999 och USADA i oktober 2000. Det vore minst sagt bisarrt med retroaktiv jurisdiktion. Å andra sidan så finns det gott om underligheter på alla sidor...
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 17:24@Fredrik, vad menar du med "bisarrt med retroaktiv jurisdiktion"? Att det är bisarrt att han döms så här långt efteråt?
@Fredrik, vad menar du med "bisarrt med retroaktiv jurisdiktion"? Att det är bisarrt att han döms så här långt efteråt?
Quote from ellen olsson on 27 August 2012, 17:28Det är bisarrt om USADA försöker ta en titel från honom som han erövrat innan de ens existerade och hade någon som helst jurisdiktion vad gäller doping...
Han hade vunnit TdF två gånger innan USADA bildades och en gång innan WADA bildades.
Det är bisarrt om USADA försöker ta en titel från honom som han erövrat innan de ens existerade och hade någon som helst jurisdiktion vad gäller doping...
Han hade vunnit TdF två gånger innan USADA bildades och en gång innan WADA bildades.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 17:30Jag tror att det faller under delen med systematisk doping.
Jag tror att det faller under delen med systematisk doping.
Quote from ellen olsson on 27 August 2012, 17:38Något sådant begrepp, enligt WADAs mening och regelverk, existerade inte då. Ska vi börja stifta lagar retroaktivt och döma efter dessa i efterhand också?
Något sådant begrepp, enligt WADAs mening och regelverk, existerade inte då. Ska vi börja stifta lagar retroaktivt och döma efter dessa i efterhand också?
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 17:41Det behövdes inte eftersom LA synade inte handen.
Det behövdes inte eftersom LA synade inte handen.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 17:55Syna? I USADAs egen lilla rättegång? Lycka till med den.
Syna? I USADAs egen lilla rättegång? Lycka till med den.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 17:58fp. David,
jag vet inte jag ... det verkar som om de som just nu sitter på pengar och makt inom cykelsporten känner sig hotade och försöker rädda sig själva och så mycket stålars de kan. Contador och Bjarne är nog väldigt små fiskar i den dammen, förvisso
fp. David,
jag vet inte jag ... det verkar som om de som just nu sitter på pengar och makt inom cykelsporten känner sig hotade och försöker rädda sig själva och så mycket stålars de kan. Contador och Bjarne är nog väldigt små fiskar i den dammen, förvisso
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 18:02USADA = WADA och UCI måste följa beslutet som jag förstår det.
Jag vet inte om CAS ens tar upp det om det "överklagas" dit.
USADA = WADA och UCI måste följa beslutet som jag förstår det.
Jag vet inte om CAS ens tar upp det om det "överklagas" dit.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 18:06Det är samma där, det är polis, åklagare, domstol och jury i ett och det känns inte så värst rättssäkert. Det är en sak när man har tydlig teknisk bevisning som inte går att ifrågasätta, men när det inte är så känns det lite mer tveksamt. Sedan kan jag ty
Det är samma där, det är polis, åklagare, domstol och jury i ett och det känns inte så värst rättssäkert. Det är en sak när man har tydlig teknisk bevisning som inte går att ifrågasätta, men när det inte är så känns det lite mer tveksamt. Sedan kan jag ty