Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLance Armstrong - slutar strida e …
You need to log in to create posts and topics.

Synd att jag inte tror detsamma.
http://www.cyclingnews.com/features/kimmage-uci-needs-root-and-branch-surgery?ns_campaign=features&ns_mchannel=rss&ns_source=cyclingnews&ns_linkname=0&ns_fee=0&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=feature

Nej, jag tror nog inte att det ska tas som ett erkännande eller att historien är över. Det kommer nog några turer till. Tyvärr. Som sagt, har de faktiskt bevis är det väl bra, men jag är lite skeptisk. Personligen kan jag tycka att det kanske vore bättre

Jag tycker att det är ypperligt att någon verkligen gör något när det gäller "Superstjärnorna".

Nu väntar jag på att friidrotten vågar göra detsamma med Usain Bolt.

Jag är ju osedvanligt trög och förstår därför inte det här med att det, mer eller mindre direkt, resoneras som att det största dopningsproblemet inom cykling är hur andra sporter hanterar dopingfrågan.

Jag skulle önska att dopingsbrott hanterades med sam

Doping på toppnivå (eliteutøvere) er, mener jeg, litt mer en regelbrudd. De mottar start honorar, vinner de får de prispenger.
Det kan sammenlignes med økonomisk svindel, og burde straffes på samme måte. Som en offentlig straffesak.

I Rusland har de L

En liten sammanställning
http://www.sportsscientists.com/2012/08/the-armstrong-fallout-thoughts-and.html

Armstrongs råkade var den som vann mest i denna grupp av dopade idrottsmän under några år, att jaga honom för dessa passerad år är patetiskt och ett desperat försök att påvisa sporten på denna nivå som ren.
Se till att köra stenhårda kontroller och verkli

Jonas, jag har en totalt motsatt åsikt. En fuskare är en fuskare, oavsett om det hände för tre veckor sedan eller 5 år sedan. OM nu USADA lägger fram de bevis de säger sig ha som visar att Armstrong fuskade så är ju det jättebra. Ur flera synvinklar. En a

Håller med Kålle. Stryp så hårt det går med avseende på all form av dopning och sannolikheten att sporten blir renare ökar.

Det enda som hjälper är att förbunden inte är inblandade, att reglerna är samma o någon utomstående sköter testverksamheten efter egen tanke.
Nu är det för många som har egna intressen och samtidigt styr testverksamheten.