Quote from Rasmus Olsson on 16 April 2010, 18:44Blir ju lite vanskligt för den bredvid vid tvåled, om du vinglar i sidled. Jag skulle bli nervös om jag i ögonvrån ser dig "ramla" mot mig.
Blir ju lite vanskligt för den bredvid vid tvåled, om du vinglar i sidled. Jag skulle bli nervös om jag i ögonvrån ser dig "ramla" mot mig.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 18:48Sträva efter att hålla cykeln i lod? Ja! Check!
Kadens, växlar? Individuellt! Check!
Tyndpunkten långt bak/fram?
Andra tipps vid stående cykling?
Sträva efter att hålla cykeln i lod? Ja! Check!
Kadens, växlar? Individuellt! Check!
Tyndpunkten långt bak/fram?
Andra tipps vid stående cykling?
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 18:54Det är skit samma så länge cykeln håller sin linje och inte kryssar fram.
Det är skit samma så länge cykeln håller sin linje och inte kryssar fram.
Quote from Bertil Nolheim on 16 April 2010, 19:08Det är väl del av själva idén med att stå upp, att du kan använda fler muskelgrupper, dvs. överkropp och armar. Såklart måste man ju hålla spåret och se sig för.
Kadensen är nog lägre för de allra flesta. Det är ju fråga om att använda mer kraft. Jag klar
Det är väl del av själva idén med att stå upp, att du kan använda fler muskelgrupper, dvs. överkropp och armar. Såklart måste man ju hålla spåret och se sig för.
Kadensen är nog lägre för de allra flesta. Det är ju fråga om att använda mer kraft. Jag klar
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 19:11Det är många som inte håller sitt spår, varken sittande eller stående. Möjligtvis i spinningsalen men inte ens det är jag säker på.
Det är många som inte håller sitt spår, varken sittande eller stående. Möjligtvis i spinningsalen men inte ens det är jag säker på.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 19:19Som alltid handlar det om att hitta en metod som känns bra för dig. Men man kan väl säga generellt att rörelsen i sidled ska väl hållas så liten som möjligt men det är ingen stor energitjyv om man kränger lite. Det viktiga är var rumpan är, det är lätt at
Som alltid handlar det om att hitta en metod som känns bra för dig. Men man kan väl säga generellt att rörelsen i sidled ska väl hållas så liten som möjligt men det är ingen stor energitjyv om man kränger lite. Det viktiga är var rumpan är, det är lätt at
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 19:54Som Lars säger ovan så är väl krängandet en del av att stå upp. Att när musklerna som används sittandes är trötta så byter man till lite andra muskler i benen och använder cykeln som hävstång med musklerna i armarna.
Men det tar ju, som också tidigare sa
Som Lars säger ovan så är väl krängandet en del av att stå upp. Att när musklerna som används sittandes är trötta så byter man till lite andra muskler i benen och använder cykeln som hävstång med musklerna i armarna.
Men det tar ju, som också tidigare sa
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 20:29Kan vi få se en tysk fyrfärgsgraf på det?
Scenariot vid stående brukar se ut som följer när jag närmar mig en backe och vill stå...trampar sittandes med hög kadens, växlar ned två växlar och ställer mig tills jag märker att jag tappar fart, då sätter jag
Kan vi få se en tysk fyrfärgsgraf på det?
Scenariot vid stående brukar se ut som följer när jag närmar mig en backe och vill stå...trampar sittandes med hög kadens, växlar ned två växlar och ställer mig tills jag märker att jag tappar fart, då sätter jag
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 20:57Tusen tack för tippsen så långt. De är ovärderliga för ett blåbär som mig.
Tusen tack för tippsen så långt. De är ovärderliga för ett blåbär som mig.
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 00:15Läste nåt om spurta före backen så du får hjälp av farten, sen sitter man ner och trampar tills man nästan är uppe, sen är det dags för nästa spurt över krönet. Vila kan man göra på nervägen.
Läste nåt om spurta före backen så du får hjälp av farten, sen sitter man ner och trampar tills man nästan är uppe, sen är det dags för nästa spurt över krönet. Vila kan man göra på nervägen.