Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 07:21Meningen med att sitta ner är att du har bättre stöd från armar, bål och axlar. Vad man gör vid sittande är att hålla emot för rörelsen när du lyfter pedalen i rundtrampet. Själv brukar jag flytta upp händerna till ovansidan på styret så att jag kan press
Meningen med att sitta ner är att du har bättre stöd från armar, bål och axlar. Vad man gör vid sittande är att hålla emot för rörelsen när du lyfter pedalen i rundtrampet. Själv brukar jag flytta upp händerna till ovansidan på styret så att jag kan press
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 13:03Viktigt att tänka på rundtrampet även uppför. Det är lite annat än när man sitter ner.
Viktigt att tänka på rundtrampet även uppför. Det är lite annat än när man sitter ner.
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 17:37Jag får haka på den här blåbärens ABC.
Hur får man till ett bra rundtramp??
Hur ska man tänka?
Jag får haka på den här blåbärens ABC.
Hur får man till ett bra rundtramp??
Hur ska man tänka?
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 18:12Det är tacksamt att träna kondition i backar, alltså man står och kränger på lätta växlar och fokuserar på ett bra rundtramp, denna teknik använder Alberto Contador med stor framgång när han lämnar konkurrenterna bakom sig, även Pantani på sin tid. Det är
Det är tacksamt att träna kondition i backar, alltså man står och kränger på lätta växlar och fokuserar på ett bra rundtramp, denna teknik använder Alberto Contador med stor framgång när han lämnar konkurrenterna bakom sig, även Pantani på sin tid. Det är
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 18:16Contador väger väl in på 60 kg och Pantani låg på 56-57?
Sella ligger på drygt 50 kg.Sedan är det deras träning som är det viktiga, inte hur de gör på tävling.
Contador väger väl in på 60 kg och Pantani låg på 56-57?
Sella ligger på drygt 50 kg.
Sedan är det deras träning som är det viktiga, inte hur de gör på tävling.
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 19:43Oavsett vikt så är en bra kondition en stor fördel för en cyklist oavsett terräng, det närmsta man kommer diagonalande på skidor på cykel är stående på lättare växlar.
Att det sen är lättare att ta sig uppför ju mindre man väger gör ingen större skillna
Oavsett vikt så är en bra kondition en stor fördel för en cyklist oavsett terräng, det närmsta man kommer diagonalande på skidor på cykel är stående på lättare växlar.
Att det sen är lättare att ta sig uppför ju mindre man väger gör ingen större skillna
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 19:53Varför stå när man kan sitta?
Varför stå när man kan sitta?
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 20:27Har man verkligen användning för "ståmusklerna" när de vise ändå rekommenderar att alltid sitta för det sparar på krafterna? Kanske stå är ett bra sätt för att träna syreupptaget då, eller?
Har man verkligen användning för "ståmusklerna" när de vise ändå rekommenderar att alltid sitta för det sparar på krafterna? Kanske stå är ett bra sätt för att träna syreupptaget då, eller?
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 20:31Du använder fler muskler när du står upp så det är ju bra att växla mellan stående o sittande.
Vill också ta upp det faktum att cykeln åker en halv meter bakåt när (nybörjar..?) cyklister ställer sig upp, inget problem när man cyklar själv men ligger det
Du använder fler muskler när du står upp så det är ju bra att växla mellan stående o sittande.
Vill också ta upp det faktum att cykeln åker en halv meter bakåt när (nybörjar..?) cyklister ställer sig upp, inget problem när man cyklar själv men ligger det
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 20:32En del lär sig aldrig.
En del lär sig aldrig.