Quote from Guest on 9 April 2008, 10:21Ja, som subjectet lyder...
Är lite sugen på nya landsvägshjul, vad är mest prisvärt?
Har kikat på "Mavic ksyrium equipe", samt på "Mavic cosmic elite", hmm, men blir allt lite vilsen vad man ska satsa på?
Såg dessutom nu när man kikar på Fulcrum racing
Ja, som subjectet lyder...
Är lite sugen på nya landsvägshjul, vad är mest prisvärt?
Har kikat på "Mavic ksyrium equipe", samt på "Mavic cosmic elite", hmm, men blir allt lite vilsen vad man ska satsa på?
Såg dessutom nu när man kikar på Fulcrum racing
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 10:31Ja, hmm, jag är ju tämligen ny på landsvägscykel så jag försöker nog snarast hänga på tåget så gott det går. Blir främst motionslopp runtom i landet, med andra ord både träning själv och klunga, brukar snitta på ca 30km/h när andan faller på! 🙂
Vikt, eh
Ja, hmm, jag är ju tämligen ny på landsvägscykel så jag försöker nog snarast hänga på tåget så gott det går. Blir främst motionslopp runtom i landet, med andra ord både träning själv och klunga, brukar snitta på ca 30km/h när andan faller på! 🙂
Vikt, eh
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 10:59Hejsan,
Mavics hjul är bra för ändamålet och prisvärda. Delar finns överallt om olyckan skulle vara framme, Själv ska jag hämta mina nya Ksyrium SL i dag 😀
Dom är inte så dyra, går att köpa i butik för ca 7500:- Lycka till med val o köp.
Hejsan,
Mavics hjul är bra för ändamålet och prisvärda. Delar finns överallt om olyckan skulle vara framme, Själv ska jag hämta mina nya Ksyrium SL i dag 😀
Dom är inte så dyra, går att köpa i butik för ca 7500:- Lycka till med val o köp.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 11:03Ps, David P dina inlägg gör att man orkar stå ut med ett flertal tröstlösa försök till inlägg av vissa andra. Keep it up. (V)
Ps, David P dina inlägg gör att man orkar stå ut med ett flertal tröstlösa försök till inlägg av vissa andra. Keep it up. (V)
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 11:46Johnny: Om du vill spara in på lite pengar..och inte är så viktfixerad..Jag köpte Mavic Aksium för en tid sedan och de duger gott åt mig och kanske dig..? Jag cyklar i ditt tempo, men väger 8-9 kg ytterligare..Jag betalade ca 3000:-, med däck till. Vissa
Johnny: Om du vill spara in på lite pengar..och inte är så viktfixerad..Jag köpte Mavic Aksium för en tid sedan och de duger gott åt mig och kanske dig..? Jag cyklar i ditt tempo, men väger 8-9 kg ytterligare..Jag betalade ca 3000:-, med däck till. Vissa
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 12:05Jimmy,
Härligt att höra någon med omdöme kring aksium-hjulen, har även kikat på dem.
Men så sprang jag på Mavic ksyrium equipe för dryga 2300kr på bikebuster och blev lite sugen på dessa.Men som man skrivit tidigare, kanske är det att slänga pengarna i
Jimmy,
Härligt att höra någon med omdöme kring aksium-hjulen, har även kikat på dem.
Men så sprang jag på Mavic ksyrium equipe för dryga 2300kr på bikebuster och blev lite sugen på dessa.
Men som man skrivit tidigare, kanske är det att slänga pengarna i
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 13:30Det var inget kul att gå in på Bikebuster och se priset där....Jag fick ett bra pris (som hos CC)hos en handlare i Linköping och bra service, så jag lämnade cykeln till honom.
Personligen skulle jag kanske inte märka någon skillnad på Aksium och Ksyrium,
Det var inget kul att gå in på Bikebuster och se priset där....Jag fick ett bra pris (som hos CC)hos en handlare i Linköping och bra service, så jag lämnade cykeln till honom.
Personligen skulle jag kanske inte märka någon skillnad på Aksium och Ksyrium,
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 14:05Aksium har dåliga lager!
Aksium har dåliga lager!
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 14:10Är ksyrium:s lager bättre?
Är ksyrium:s lager bättre?
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 14:14Aksium är helt ok med tanke på viktning kvalite/Pris, dock inte sin egen vikt..
Har åkt på dessa i ett år då de satt orginal på min cykel. Inga som helst konstigheter, är fortfarande som nya dvs raka o fina, vet ej något om lagren då den endast har rullat
Aksium är helt ok med tanke på viktning kvalite/Pris, dock inte sin egen vikt..
Har åkt på dessa i ett år då de satt orginal på min cykel. Inga som helst konstigheter, är fortfarande som nya dvs raka o fina, vet ej något om lagren då den endast har rullat