Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLandsvägshjul... Fulcrum racing 5 …
You need to log in to create posts and topics.

Det jag menar är att "då går det lika bra med selleri" , nej men dina Linus.

Lägg pengarna på bättre hjul som du kör lopp på och är till lite bättre väder.

Då kommer ju följdfrågan, vad ska jag satsa på för hjul om jag ska ha speciella "lopp"-hjul, som dessutom inte kostar som en helt ny cykel? 🙂
Man vill ju ha ett hjul som håller samtidigt som det inte ska vara alltför tungt?

Det var det jag började med. Ksyrium Elite!

Vänta tills du hittar något på rea eller blocket till rätt pengar för dig.
Det är inte så stor mening att köpa likadana hjul som du redan har.

Hade du frågat för någon vecka sedan, för Nils Peter la ut ett par

Jaså? Hmmm, det var ju otaktiskt att sälja dem en vecka för tidigt!! 😀

David: Hur många mil ska man räkna med att lagren ska hålla, i blandad väderlek?

Jag har en lekkamrat som fick ihop tvåhundra mil och sedan tog det väl tre månader inan reservdelarna kom.

Jag har hört fler klaga på lagren så det var inte ETT problemlager.

Det skumma är att Mavic har haft kanonlager(SKF) i sina nav sedan LådeKalle så

3 månader innan reservdelarna kommer....händer inte för mig, för då har jag varit inne hos min cykelhandlare alldeles för många gånger och att han har fixat det åt mig...Vi får hoppas att jag klarar mig..jag är känslig för missljud, så då kan jag alltid h

Jag har Mavic Ksyrium Equipe på min finracer. Det är väl inga höjdarhjul precis. Ganska tunga, högt luftmotstånd. Dessutom har jag hört att det är svårt att få tag på ekrar om en skulle gå sönder. Jag skulle tro att dina linushjul är minst lika bra.

Jag kan garantera att lekkamraten var på stadsbesök ett antal gånger hos cykelhandlaren och flera telefonsamtal.
Det hjälper liksom inte om grejorna inte kommer.
Han fick låna hjul efter ett tag tills det var löst.

Olof: Vi pratar Elite.

Då får han låna mig grejer under tiden, vilket jag inte tror är några problem...men åter igen hoppas jag på 0 besvär...