Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 20:39Rörlighet av foten på pedalen innan det fodras kraft för att klicka loss foten.
Då söker (förhoppningsvis) foten sig till en naturlig position på pedalen.
Känns lite konstigt att sitta fast men ända vara rörlig på pedalen.
Rörlighet av foten på pedalen innan det fodras kraft för att klicka loss foten.
Då söker (förhoppningsvis) foten sig till en naturlig position på pedalen.
Känns lite konstigt att sitta fast men ända vara rörlig på pedalen.
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 20:42Aha, då är jag med. Tack David.
Aha, då är jag med. Tack David.
Quote from Fredrik Närenfors on 10 June 2009, 23:29Jo visst har säljaren rätt. Inte fan ska folk runt 40 sitta fast i pedalerna. Hur skulle det se ut.
Själv har jag fyra olika pedaler att klicka fast mig i med fyra olika skor. Men så fyller jag ju snart 60. Och det är skillnad det mot er ungdomar (H) som
Jo visst har säljaren rätt. Inte fan ska folk runt 40 sitta fast i pedalerna. Hur skulle det se ut.
Själv har jag fyra olika pedaler att klicka fast mig i med fyra olika skor. Men så fyller jag ju snart 60. Och det är skillnad det mot er ungdomar (H) som
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 07:14Per // 🙂
Per // 🙂
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:34"Då söker (förhoppningsvis) foten sig till en naturlig position på pedalen."
Ah, smart!
Per! 😀
Åh, nog började du klicka fast dig i pedalerna före 40? Eller fanns sånt då? 😉
"Då söker (förhoppningsvis) foten sig till en naturlig position på pedalen."
Ah, smart!
Per! 😀
Åh, nog började du klicka fast dig i pedalerna före 40? Eller fanns sånt då? 😉
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:35Knappt, LOOK kom 1985 med de första klickpedalerna.
Knappt, LOOK kom 1985 med de första klickpedalerna.
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:42När blev det vanligt bland cyklister i allmänhet?
När blev det vanligt bland cyklister i allmänhet?
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 14:441986.
1986.
Quote from ellen olsson on 11 June 2009, 16:26...fast så sent som 1992 eller 1993 så avgjordes en spurt på SM när en person drog loss foten från sina clips.
Med mina första cykelskor som jag köpte 1992 så följde det med spurtklossar. Jag köpte dock Lookkompatibla Ultegrapedaler istället.
...fast så sent som 1992 eller 1993 så avgjordes en spurt på SM när en person drog loss foten från sina clips.
Med mina första cykelskor som jag köpte 1992 så följde det med spurtklossar. Jag köpte dock Lookkompatibla Ultegrapedaler istället.
Quote from Funbeat user on 11 June 2009, 16:53Det fannns säkert många som försökte men fick inte till tekniken riktigt så succe´n uteblev.
Det fannns säkert många som försökte men fick inte till tekniken riktigt så succe´n uteblev.