Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 19:38De plastverktygen brukar hålla, till att bli förbannad när de bryts vid första punkan..
De plastverktygen brukar hålla, till att bli förbannad när de bryts vid första punkan..
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 14:18Nisse Mandus skrev: "För 10 år sedan hade jag hävdat att ett par bra mtb skor var lika bra som racer skor, men det gör jag INTE idag."
Grundar du det på teknisk utveckling eller personlig? Har lvg-skorna blivit bättre eller är du mer lyhörd i fötterna?
Nisse Mandus skrev: "För 10 år sedan hade jag hävdat att ett par bra mtb skor var lika bra som racer skor, men det gör jag INTE idag."
Grundar du det på teknisk utveckling eller personlig? Har lvg-skorna blivit bättre eller är du mer lyhörd i fötterna?
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 22:04hehe nu sitter pedalerna på cykeln, o provcyklade lite fort en ~2mil.
Satte på röda clipsen på skorna som tillät 6graders rörlighet på foten.
Enkelt att klicka i, och enkelt att klicka ur.
Testade att växla upp på hög växel o sedan ta i allt vad jag kun
hehe nu sitter pedalerna på cykeln, o provcyklade lite fort en ~2mil.
Satte på röda clipsen på skorna som tillät 6graders rörlighet på foten.
Enkelt att klicka i, och enkelt att klicka ur.
Testade att växla upp på hög växel o sedan ta i allt vad jag kun
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 22:11Clips är metalbygeln på pedalen som clipsremmen sedan fast i .
Clipsremmen spänner åt fot och sko med spurtklossen.
Clips är metalbygeln på pedalen som clipsremmen sedan fast i .
Clipsremmen spänner åt fot och sko med spurtklossen.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 22:15"Clips är metalbygeln på pedalen som clipsremmen sedan fast i ."
ok.. det står clips på kartongen, därav jag skrev det.
BILD:http://www.geting.se/image.php/176823-clips.jpg
"Clips är metalbygeln på pedalen som clipsremmen sedan fast i ."
ok.. det står clips på kartongen, därav jag skrev det.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 22:16Engelska för spurtkloss.
Engelska för spurtkloss.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 22:19i manualen står det att det heter "bindningar"... mystiken tätnar.
i manualen står det att det heter "bindningar"... mystiken tätnar.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 22:58Mystiken består av att någon gissar på egna översättningar.
Mystiken består av att någon gissar på egna översättningar.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 23:46Jag har ett par SPD-pedaler på den ena cykeln och SPD-SL på den andra och det är skillnad. Jag skulle inte vilja byta plats på dem. Däremot skulle jag vilja testa ett par Speedplay men för att veta hur de är tror jag det enda sättet är att testa i praktik
Jag har ett par SPD-pedaler på den ena cykeln och SPD-SL på den andra och det är skillnad. Jag skulle inte vilja byta plats på dem. Däremot skulle jag vilja testa ett par Speedplay men för att veta hur de är tror jag det enda sättet är att testa i praktik
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 11:00Intressant; själv kan jag erkänna att skillnaden mellan olika system har jag USEL koll på. Jag vet att det finns flera olika och att folk slår sig när de vurpar med dem.
För det var den diskussionen jag hamnade i nu när jag skulle skaffa ett par bättre sk
Intressant; själv kan jag erkänna att skillnaden mellan olika system har jag USEL koll på. Jag vet att det finns flera olika och att folk slår sig när de vurpar med dem.
För det var den diskussionen jag hamnade i nu när jag skulle skaffa ett par bättre sk