Quote from Guest on 16 June 2011, 21:44Hur stor del av Lidingöloppet är på asfalt?
Vet någon hur banans underlag överlag är. Hur mycket är ren skogsterräng, hur mycket är packat grus, etc, etc?
Kan inte hitta detta på Lidingöloppets hemsida. Vill veta för bästa träning inför loppet.
Eva-m
Hur stor del av Lidingöloppet är på asfalt?
Vet någon hur banans underlag överlag är. Hur mycket är ren skogsterräng, hur mycket är packat grus, etc, etc?
Kan inte hitta detta på Lidingöloppets hemsida. Vill veta för bästa träning inför loppet.
Eva-m
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 21:54ur minnet asfalt någon km. packat grus 10 km kanske resten smalare och bredare terrängspår med en del stenar och stubbar som sämst och promenadstråk som bäst. Underlaget är inte det du behöver träna på det är upp och nerförsbackarna
ur minnet asfalt någon km. packat grus 10 km kanske resten smalare och bredare terrängspår med en del stenar och stubbar som sämst och promenadstråk som bäst. Underlaget är inte det du behöver träna på det är upp och nerförsbackarna
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 21:55Banan överlag är välordnad motionsslinga. Packat underlag. Ren skogsterräng skulle jag inte säga - slingorna går genom skog, men på välpreppade spår. Enstaka korta sträckor på asfalt.
Det är nog inte underlaget så mycket som du måste styra in din träning
Banan överlag är välordnad motionsslinga. Packat underlag. Ren skogsterräng skulle jag inte säga - slingorna går genom skog, men på välpreppade spår. Enstaka korta sträckor på asfalt.
Det är nog inte underlaget så mycket som du måste styra in din träning
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 21:56+1 på Eriks och Mikaels svar
...och där det är asfalt kan man löpa i kanten också så det behöver inte bli många meter asfalt över huvud taget. Du vill helt enkelt hitta det mest kuperade motionsspåret du kan och sen roa dig där hejdlöst ända tills septem
+1 på Eriks och Mikaels svar
...och där det är asfalt kan man löpa i kanten också så det behöver inte bli många meter asfalt över huvud taget. Du vill helt enkelt hitta det mest kuperade motionsspåret du kan och sen roa dig där hejdlöst ända tills septem
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 21:57Roligt, Eric - vår slutkläm är exakt densamma! 🙂
Roligt, Eric - vår slutkläm är exakt densamma! 🙂
Quote from Camilla Höög on 16 June 2011, 21:58Här är en videofilmning av hela banan så du kan kolla hur underlaget ser ut: http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp
Enda asfalten jag minns är en liten bit på en gata. Det är precis innan 20 km.
Här är en videofilmning av hela banan så du kan kolla hur underlaget ser ut: http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp
Enda asfalten jag minns är en liten bit på en gata. Det är precis innan 20 km.
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 21:59ja precis ;). Däremot upplevde jag att man märkte hur stel och trött man var när man kom ut på asfaltssträckorna. Där gick det tungt
ja precis ;). Däremot upplevde jag att man märkte hur stel och trött man var när man kom ut på asfaltssträckorna. Där gick det tungt
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 22:16Det är några hundra meter i ett bostadsområde, ytterligare en hundring i Aborrbacken och ett kortare parti på en cykelväg före Karins backe som är asfalt om inte minnet sviker mig.
Det är några hundra meter i ett bostadsområde, ytterligare en hundring i Aborrbacken och ett kortare parti på en cykelväg före Karins backe som är asfalt om inte minnet sviker mig.
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 22:42Jag ska också springa Lidingöloppet för första gången i år.
Alla säger att det är så kuperat, men är det det egentligen. Lidingö är ju ganska platt.
Så här ser höjdprofilen ut för milspårsmotionsslingan i det samhälle jag bor. Kolumn 5 är höjdstigning och
Jag ska också springa Lidingöloppet för första gången i år.
Alla säger att det är så kuperat, men är det det egentligen. Lidingö är ju ganska platt.
Så här ser höjdprofilen ut för milspårsmotionsslingan i det samhälle jag bor. Kolumn 5 är höjdstigning och
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 04:44Det där med kuperingen har ju helt med ens referensramar att göra. Om du primärt sprungit stadslopp tidigare, är det nog mer kuperat än de flesta.
I förhållande till Trans Gran Canaria Marathon 42K eller ens Kullamannen 12K är det inte speciellt kuperat.
Det där med kuperingen har ju helt med ens referensramar att göra. Om du primärt sprungit stadslopp tidigare, är det nog mer kuperat än de flesta.
I förhållande till Trans Gran Canaria Marathon 42K eller ens Kullamannen 12K är det inte speciellt kuperat.