Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Håkan: Det är inte skillnaden i höjdmeter som gör att Lidingöloppet känns så kuperat, utan snarare att det liksom går upp/ner hela tiden och har väldigt få sträckor som är plana?

OK, det är alltså lite småbackar mest hela tiden.
Jag får nog åka upp till stockholm och provspringa lite på spåret, så man vet lite bättre vad man gett sig in på.

Tänkte nog vara med på ett av seedingloppen också, det är väl inte så lyckat att annars st

Håkan: Nej, det blir nog på tok för trångt? Har du inga andra resultat som du kan seeda dig på från förra året eller tidigare i år då?
Lopp över 10km funkar enligt Lidingöloppets hemsida.

Nej, det har jag inte.
Jag är nybörjare, började springa regelbundet i slutet på april i år.
I anmälan angav jag att jag siktar på en tid 2,15-2,30 men det kanske de inte bryr sig om.

Håkan, blir ju lite nyfiken på en "nybörjare" som satsar på en tid ner mot 2:15 på LL. Det är ju rätt tufft och komma ner på de tiderna.

Jag har sprungit lite sporadiskt tidigare år, men det har sällan blivit mer än 4-5 ggr per år. Det är ju så mycket med hus, 4 ungar, arbete m.m.
Jag har istället försökt vara så rörlig som möjligt i min vardag.

Men nu i våras fick jag verkligen blodad ta

bland mina vänner som gjort LL neråt 2:15 har det halvmara pers på runt 1:20. Bara som en jämförelse

Om du jämför en halvmaratid med LL så skulle jag tippa 1.25 - 1.30 på halvmaran motsvarar 2.15-2.30 på LL. Men mellan 15 km och 25 km är LL-banan mycket kuperad med korta uppför- och utförsbackar som stör löprytmen. Se till att vara bra tränad på att spri

Intressant.

Om ca 1,20 på halvmaran är i paritet med 2,15 på Lidingöloppet.
Så är nog 2,15 lite för tufft mål för mig.
Fast jag känner mig i väldigt bra form nu och jag har ju 4 månader på mig.
Jag gillar att sikta högt och blir inte speciellt besviken o

Kämpa på, men det är bara 3 månader kvar 🙂