Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 15:07Ja tre månader blir det visst.
Vilken tid på ett 10 km seedinglopp står i paritet med 2,30?
Kanske kan man vara lite taktiskt och försöka hamna en startgrupp lägre än vad man har kapacitet för. Det är ju roligare att springa om än bli omsprungen.
I vilk
Ja tre månader blir det visst.
Vilken tid på ett 10 km seedinglopp står i paritet med 2,30?
Kanske kan man vara lite taktiskt och försöka hamna en startgrupp lägre än vad man har kapacitet för. Det är ju roligare att springa om än bli omsprungen.
I vilk
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 15:15det är ganska smalt så det tar mycket kraft att springa om!
det är ganska smalt så det tar mycket kraft att springa om!
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 15:19Gör du din halvmara idag hamnar du nog i strartgrupp 3. Skulle tro att merparten av 2:30 står i 2 och 3. 1c är nog snarare 2:15 löparna
Gör du din halvmara idag hamnar du nog i strartgrupp 3. Skulle tro att merparten av 2:30 står i 2 och 3. 1c är nog snarare 2:15 löparna
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 15:45Att nå 2:15 från startgrupper efter 1c är en tuff utmaning, inte bara pga av banan utan även alla löpare som skall passeras på smala stigar. Lycka till med träningen. Härligt att ha tuffa mål att sträva mot!
Att nå 2:15 från startgrupper efter 1c är en tuff utmaning, inte bara pga av banan utan även alla löpare som skall passeras på smala stigar. Lycka till med träningen. Härligt att ha tuffa mål att sträva mot!
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 15:49Eva-Marie:
Bästa träningen...då gäller tre saker:
1. Spring i kuperad terräng med varierad fart.
2. Spring långpass.
3. Träna på att dricka (och kanske tugga på någonting) under träningen.Då kommer det att gå fint...säger jag med över 20 LL i bagaget.
Eva-Marie:
Bästa träningen...då gäller tre saker:
1. Spring i kuperad terräng med varierad fart.
2. Spring långpass.
3. Träna på att dricka (och kanske tugga på någonting) under träningen.
Då kommer det att gå fint...säger jag med över 20 LL i bagaget.
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 16:15Tack för informationen.
Då ska jag satsa för fullt på seedingloppet.
En tid 39-42 minuter beroende på hur kuperad banan ska nog vara realistisk tills den 2:a Augusti då det är seedinglopp i Linköping.
Så får jag hoppas att jag hamnar så långt fram som mö
Tack för informationen.
Då ska jag satsa för fullt på seedingloppet.
En tid 39-42 minuter beroende på hur kuperad banan ska nog vara realistisk tills den 2:a Augusti då det är seedinglopp i Linköping.
Så får jag hoppas att jag hamnar så långt fram som mö
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 16:15Med en halvmaratid på 1.30 blev jag seedad i grupp 1c till min Lidingödebut i höst.
Är inte säker på vad jag kan hoppas på för resultat, men jag siktar runt 2.20-2.25.
Med en halvmaratid på 1.30 blev jag seedad i grupp 1c till min Lidingödebut i höst.
Är inte säker på vad jag kan hoppas på för resultat, men jag siktar runt 2.20-2.25.
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 18:48Länken med inspelningen av Lidingöbanan är ju super! Nu förstår jag faktiskt ganska väl hur loppets bana är. Tack!
Jessica
Länken med inspelningen av Lidingöbanan är ju super! Nu förstår jag faktiskt ganska väl hur loppets bana är. Tack!
Jessica
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 19:24En reflektion av det som Thomas skrev:
Kan dela med mig lite kort av mina erfarenheter av olika startgrupper. Har sprungit tre lidingölopp där jag i två stycken har startat i grupp 2 medans jag ifjol startade i 1c. Upplevde att jag hade mer utrymme för a
En reflektion av det som Thomas skrev:
Kan dela med mig lite kort av mina erfarenheter av olika startgrupper. Har sprungit tre lidingölopp där jag i två stycken har startat i grupp 2 medans jag ifjol startade i 1c. Upplevde att jag hade mer utrymme för a
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 12:29En kompis sprang för två år sedan på 2:27 och startar i år i grupp 1C på den tiden.
Jag kommer att starta i grupp 5 efter en miltid på 46 min. Hur trångt blir det om man har som mål att springa på kring 2:40? Det är ju ändå 10 minuter mellan varje start
En kompis sprang för två år sedan på 2:27 och startar i år i grupp 1C på den tiden.
Jag kommer att starta i grupp 5 efter en miltid på 46 min. Hur trångt blir det om man har som mål att springa på kring 2:40? Det är ju ändå 10 minuter mellan varje start