Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLiniment
You need to log in to create posts and topics.

Det finns ju flera olika sorter/tillverkare av liniment.
Jag vill gärna höra vad ni har för erfarenheter av de ni använder.
Vad har det för verkan, effekt, osv. ex, lukt, värmande, kylande.

Tycker ni att det ger resultat efter användning - alltså - bli d

linex är ett hästliniment från början. som dock såldes så flitigt till kropsbyggare att det började säljas på valiga marknaden. jättestark och verkar i mer än sex timmar faktiskt.
skulle nog inte kombinera det med något annat.

i min värld så ökar linimen

Línnex använder jag också, men då med syftet att erhålla muskeluppvärmning före träning för att på så sätt minimera skaderisken.

Bara tanken på att använda det när jag ska sova ger mig rysningar!

Jessica

Tack för upplysningen om Linnex - från början hästliniment.
Det var något jag inte kände till.

Varför jag använder liniment.
Ja - vad gör man. Jag är i grunden ganska tveksam allt sånt,
men nu på äldre dar (jag är 56) får jag känningar i benen,

Inte bara Linnes är en produkt, från början avsedd för hästar. Även den högt aktade Eight Hour Cream som förpackas i små svindyra tuber var från början avsedda för att smörja hästars hovar 😀 men visade sig vara fantastisk även på människors kroppar!

Stina

Har aldrig hört talas om Eight Hour Cream, men gjorde en slagning på Google
och fann bl a följande:

Eight Hour Cream från Elizabeth Arden är den klassiska krämen som reparerar mindre hudirritationer. Eight Hour Cream lugnar ner huden vid solbränna

Jag drog inte paralllellen liniment utan parallellen "produkter ursprungligen utvecklade för hästar" 🙂

Gunnar.

Har du provat såna där blå värmeskydd för vaderna? Jag har ett Rehband som är kanonbra. Det täcker vaden från foten upp till strax under knät, och ger både stöd och värme. Det går utmärkt att springa med det på. Får jag ont efter en träning bruka

gunnar

låter som en ruptur i stora vad muskeln. du bekriver faktiskt det klassiska förloppet av en sådan.
tryckförband direkt i 20 minuter. alla som tränar borde ha en dauerbinda. fins i sportaffärer och på apoteket, men på apoteket heter de tryckförban

Man kanske bara kan gå ut till förrådet då o hämta den där flaskan med Radital Hästliniment man har kvar efter hästen då ? 😉