Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLivsfarliga cyklistfarliga farthi …
You need to log in to create posts and topics.

I Mölndal, strax utanför Göteborg, har man installerat helt vansinniga farthinder som som i princip omöjliggör cykling i grupp och dessutom syns väldigt dåligt.

En medlem i Hisingens CK har redan vurpat så illa på hindrena att han förlamats. Och nu säge

Jo, dessa hinder har man sett utanför kållered b.la!

Jag gillar även den inverterade vägbulan utanför åbybadet, utmärkt som en vanlig vägbula men så är det ett dj*vla hål rakt över hela vägbana! Hur f*n tänkte man då?

Skönt att man inte bor i Lerdiket utan i Soliga södern nära Palmerna.

Vallentuna och Täby har TAGIT BORT eller slätat ut en stor del av sina gupp, främst efter protester från busschaufförer. Ett föredöme (t+). (Hoppas att de inte åker på studiebesök till Möndal...)

Vet du någon kommun som lyssnat på cyklister och gjort åtgärder för att förbättra för cyklister? De skulle vara *riktiga* föredömen.

Hmm, näej. Cykelbanor och cykelvägar verkar så gott som alltid byggas enbart för att cyklisterna inte ska vara i vägen för bilarna.

Men farthindren på Teknikvägen i Vallentuna var farliga för cyklister och nu är de borta 🙂

Och jag tycker faktiskt att

Körde förbi dom nya svamparna idag och det är verkligen kasst att dom satt upp nya för är man inte vaken kan det gå illa..

KanVad säger ni borde vi starta en namninsamling på http://www.namninsamling.se

Hej Magnus.
Jo, dom är inte snälla de där hindrena.
Angående namninsamlingen: det är bara att skriva en kommentar på "Hej Cyklist!". Där är namninsamlingen redan igång. Jag kommer lämna över alla kommentarer där till de ansvariga och samtidigt bjuda in d

Farthinder är inte kul. Jag vurpade själv då det lagt ut ett provisoriskt farhinder före ett vägbygge på vår vanliga runda. Styret bara slogs ur händerna på mig. Klantigt visst, men jag var inte beredd på det på den annars helt perfekta vägen, som jag var

Kanon idé Christer att låta kommunpamparna cykla för vad måste till för att dom skall förstå idiotin i dessa svampar,, såg en av dom som bor i husen vid svamparna som var ute och dokumenterade dom med kamera idag så han var nog ine heller så lycklig..