Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLivsfarliga cyklistfarliga farthi …
You need to log in to create posts and topics.

...och min tolkning är att om det är längre än 100m till färdmålet så är det alltid lämpligare eftersom chansen att jag kommer fram helskinnad och med hel cykel är mycket större.

Japp, oftast vet jag ju inte vart cykelbanan tar vägen eller vilket skick den är i. Så för att framföra mitt fordon på ett trafiksäkert sätt, undvika att utsätta oskyddade trafikanter för fara och för att nå mitt mål på lämpligast sätt så använder jag väg

Mmmm...Mölndal är ett föredöme på många sätt 😉

Det bästa med hindret vid Åbybadet är att det på ena hållet sitter EFTER det som man ska sakta ner farten för ( hästar som ska över vägen). Vad spelar det då för roll??

Enligt cykelpoliserna i Göteborg bör en klunga cylister hålla sig på vägen och ingen annan stans...

Ettan borde som sagt kunna tillämpas för det mesta. Oftast hinner man cykla förbi cykelbanesträckorna innan man ser att de finns ändå 🙂

Körde faktiskt inte om i 20, men poängen var mer att föräldrar inte borde cykla på cykelbanan mellan gbg och särö med för små barn!

Det finns både eu-moppar helt utan vett och tanter/gubbar med 30 kg gjutjärnscyklar och mobiltelefon i örat som oxå håller

Just därför kör man på vägen och jag betvivlar att någon åklagare vill ha ett rättsfall där man ska cykla i femtio km/h på cykelbana.

Frågan är väl vad skjutton gör småbarn på en cykelbana????

nee det är bara att dra med sig en huligantuta nästa gång man cyklar så att föräldrarna hör en på 100m håll och hinner dra undan barnen (och ev husdjur)

"Frågan är väl vad skjutton gör småbarn på en cykelbana????"

Var ska de annars cykla? Vad är småbarn?

Balkongen!