Quote from ellen olsson on 9 June 2008, 19:21...och min tolkning är att om det är längre än 100m till färdmålet så är det alltid lämpligare eftersom chansen att jag kommer fram helskinnad och med hel cykel är mycket större.
...och min tolkning är att om det är längre än 100m till färdmålet så är det alltid lämpligare eftersom chansen att jag kommer fram helskinnad och med hel cykel är mycket större.
Quote from Camilla Höög on 9 June 2008, 19:24Japp, oftast vet jag ju inte vart cykelbanan tar vägen eller vilket skick den är i. Så för att framföra mitt fordon på ett trafiksäkert sätt, undvika att utsätta oskyddade trafikanter för fara och för att nå mitt mål på lämpligast sätt så använder jag väg
Japp, oftast vet jag ju inte vart cykelbanan tar vägen eller vilket skick den är i. Så för att framföra mitt fordon på ett trafiksäkert sätt, undvika att utsätta oskyddade trafikanter för fara och för att nå mitt mål på lämpligast sätt så använder jag väg
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 19:31Mmmm...Mölndal är ett föredöme på många sätt 😉
Det bästa med hindret vid Åbybadet är att det på ena hållet sitter EFTER det som man ska sakta ner farten för ( hästar som ska över vägen). Vad spelar det då för roll??
Mmmm...Mölndal är ett föredöme på många sätt 😉
Det bästa med hindret vid Åbybadet är att det på ena hållet sitter EFTER det som man ska sakta ner farten för ( hästar som ska över vägen). Vad spelar det då för roll??
Quote from Mats Andersson on 9 June 2008, 21:20Enligt cykelpoliserna i Göteborg bör en klunga cylister hålla sig på vägen och ingen annan stans...
Enligt cykelpoliserna i Göteborg bör en klunga cylister hålla sig på vägen och ingen annan stans...
Quote from Lotta W on 9 June 2008, 21:35Ettan borde som sagt kunna tillämpas för det mesta. Oftast hinner man cykla förbi cykelbanesträckorna innan man ser att de finns ändå 🙂
Ettan borde som sagt kunna tillämpas för det mesta. Oftast hinner man cykla förbi cykelbanesträckorna innan man ser att de finns ändå 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 22:50Körde faktiskt inte om i 20, men poängen var mer att föräldrar inte borde cykla på cykelbanan mellan gbg och särö med för små barn!
Det finns både eu-moppar helt utan vett och tanter/gubbar med 30 kg gjutjärnscyklar och mobiltelefon i örat som oxå håller
Körde faktiskt inte om i 20, men poängen var mer att föräldrar inte borde cykla på cykelbanan mellan gbg och särö med för små barn!
Det finns både eu-moppar helt utan vett och tanter/gubbar med 30 kg gjutjärnscyklar och mobiltelefon i örat som oxå håller
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 23:02Just därför kör man på vägen och jag betvivlar att någon åklagare vill ha ett rättsfall där man ska cykla i femtio km/h på cykelbana.
Just därför kör man på vägen och jag betvivlar att någon åklagare vill ha ett rättsfall där man ska cykla i femtio km/h på cykelbana.
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 23:14Frågan är väl vad skjutton gör småbarn på en cykelbana????
nee det är bara att dra med sig en huligantuta nästa gång man cyklar så att föräldrarna hör en på 100m håll och hinner dra undan barnen (och ev husdjur)
Frågan är väl vad skjutton gör småbarn på en cykelbana????
nee det är bara att dra med sig en huligantuta nästa gång man cyklar så att föräldrarna hör en på 100m håll och hinner dra undan barnen (och ev husdjur)
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 23:20"Frågan är väl vad skjutton gör småbarn på en cykelbana????"
Var ska de annars cykla? Vad är småbarn?
"Frågan är väl vad skjutton gör småbarn på en cykelbana????"
Var ska de annars cykla? Vad är småbarn?
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 23:21Balkongen!
Balkongen!