Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:13Nu skojar du väl?!
"Jack: småbarn, tja hittade följande citat... "Tolv år är den ålder då man anser att barn är mogna att börja cykla själva i trafiken." - infoblad ifrån Lunds kommun"
Skulle barn upp till 12 år cykla på trottoaren?
Helt befängt. Min 6
Nu skojar du väl?!
"Jack: småbarn, tja hittade följande citat... "Tolv år är den ålder då man anser att barn är mogna att börja cykla själva i trafiken." - infoblad ifrån Lunds kommun"
Skulle barn upp till 12 år cykla på trottoaren?
Helt befängt. Min 6
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:15Jag pratar om 3-5 åringar...
Tror jag, insåg precis att jag inte har en aning om hur stora småbarn är...
Jag pratar om 3-5 åringar...
Tror jag, insåg precis att jag inte har en aning om hur stora småbarn är...
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:19Jag börjar tro att vi pratar om olika slags cykelbanor. Eller jag hoppas det iallafall.
Jag menar cykelbanor där man får både gå och cykla. För mig är det självklart att även barn cyklar där.
Enligt min mening så cyklar man inte på några trottoarer alls
Jag börjar tro att vi pratar om olika slags cykelbanor. Eller jag hoppas det iallafall.
Jag menar cykelbanor där man får både gå och cykla. För mig är det självklart att även barn cyklar där.
Enligt min mening så cyklar man inte på några trottoarer alls
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:19Jag håller med om att när man är ute och tränar är det irriterande när folk cyklar med lösa hundar som springer zigzag över cykelbanan, eller barn (eller vuxna) som inte riktigt har kolla på riktningen för den delen också.
Självklart måste man som tränan
Jag håller med om att när man är ute och tränar är det irriterande när folk cyklar med lösa hundar som springer zigzag över cykelbanan, eller barn (eller vuxna) som inte riktigt har kolla på riktningen för den delen också.
Självklart måste man som tränan
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:22Jag pratar om säröbanan, en gångfil längst ut och sedan två uppmärkta cykelfiler åt varsitt håll. Barnen höll till i cykelfilen och svängde rakt ut över mötande cykelfil och i på gångbanan resp. höll sig i bredd över alla tre filer... 🙁
Jag pratar om säröbanan, en gångfil längst ut och sedan två uppmärkta cykelfiler åt varsitt håll. Barnen höll till i cykelfilen och svängde rakt ut över mötande cykelfil och i på gångbanan resp. höll sig i bredd över alla tre filer... 🙁
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:25Hur resonerar ni "att man ska träna cykel på en cykelbana"?
Jag pratar inte om övningscykling för att klara av att förflytta sig på en cykel mellan dagis o hemmet.
Hur resonerar ni "att man ska träna cykel på en cykelbana"?
Jag pratar inte om övningscykling för att klara av att förflytta sig på en cykel mellan dagis o hemmet.
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:25Det där låter ju inte bra alls.
Det är ju den medföljande förälderns sak att hålla reda på barnen. Det går definitivt att få små barn att hålla sig på sin bana. Täta uppmaningar är vad som krävs. Små barn är väldigt impulsiva och glömmer snabbt hur de s
Det där låter ju inte bra alls.
Det är ju den medföljande förälderns sak att hålla reda på barnen. Det går definitivt att få små barn att hålla sig på sin bana. Täta uppmaningar är vad som krävs. Små barn är väldigt impulsiva och glömmer snabbt hur de s
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:28Min irritation var naturligtvis mot föräldrarna som inte har vett (?) att inse vad som krävs för att hålla koll på sina småttigar...
Min irritation var naturligtvis mot föräldrarna som inte har vett (?) att inse vad som krävs för att hålla koll på sina småttigar...
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:29Strypkoppel.
Strypkoppel.
Quote from Funbeat user on 10 June 2008, 09:43Jack:
Då var ju inte mitt citat helt befängt ändå. Du är en förebild som håller uppsikt på dina barn och (försöker) se till att dom inte ställer till oreda för övriga trafikanter samt lär dom trafikvett.Citatet var om barn som rör sig ensamma i trafike
Jack:
Då var ju inte mitt citat helt befängt ändå. Du är en förebild som håller uppsikt på dina barn och (försöker) se till att dom inte ställer till oreda för övriga trafikanter samt lär dom trafikvett.
Citatet var om barn som rör sig ensamma i trafike