Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLivsfarliga cyklistfarliga farthi …
You need to log in to create posts and topics.

Tack för tipset om Happy MTB Magnus!

Hur fn kan det ens vara lagligt med såna hinder????? :@

Önskar nästan att dom hade haft den amerikanska civilrättslagstifningen så att man hade kunnat stämma skiten ur kommunen (samt försätta uppfinnaren och beställaren på kommunen i personlig konkurs)

Christer, detta är ett ypperligt tillfälle för lite direktdemokrati. Genomför en demonstration på platsen med flera cyklister och se till att få dit lokalpressen. Det sätter fart på processen, kolla lite också om ni kan få dit lokaltv.

Det bör gå att anmäla det som trafikfarligt även om vi inte har samma stämningskultur här i Sverige som i USA. Vet ej riktigt hur man går tillväga. Bevis för att det är trafikfarligt kan ju vara att en person redan är förlamad efter en olycka orsakad av t

Tog rundan gbg-kållered-lindome-billdal-421-mölndal-hem igår och fick trippeln:
svamparna utanför kållered,
betongpelarna utanför porsche och sist
hålet utanför åbybadet! :@

Kan lägga till att jag personligen tycker att om ens småttingar på sina cyklar

Personligen tycker jag att 20 km/h på cykelbana när man kör om barn är åt helvete för fort.
Kan ju faktiskt vara så att vinglet(?) kom sig av att det närmade sig en cykel lite fort kanske, vad vet jag...
Sakta in och rulla förbi, sen kan du öka på om du n

Cyklister skall inte vara på vägen och inte på cykelbanan, alltså. Var skall de vara då?

Cyklister SKA vara på cykelbanan och i undantagsfall på vägen...om man är så dum att man försöker följa lagen 😉
20 km/h är att rulla långsamt förbi. Man blir ju omsprungen av de som är ute och joggar om man ska köra så långsamt 🙂
Det är 50-gräns i tät

Vad säger lagen om att cyklister inte får vara på vägen? Det är uppenbart med motorväg, motortrafikled och när cykelförbudsskylt är uppsatt, men annars?

6 § Vid färd på väg skall fordon föras på körbana. Detta gäller dock inte fordon för vilka enligt 1 kap. 4 § andra stycket bestämmelserna om gående skall tillämpas. Cyklar och tvåhjuliga mopeder klass II skall vid färd på väg föras på cykelbana om sådan f