Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLL för kvinnor
You need to log in to create posts and topics.

Nej, varför är det så stort spann mellan damerna egentligen? Så få är de väl inte. Mentalt, för det finns alltid någon herre att hänga?

Det är dålig konkurrens bland damerna. Jag och en del med mig brukar ju ofta beklaga oss över den dåliga konkurrensen på herrsidan men det är än värre på damsidan.

Om man kollar på marathon så har vi inom ca 45 minuter från världsrekordet 95 stycken sven

En lösning är att som i London Marathon (tror också i NY marathon) låta dameliten starta en stund innan herreliten. Det ökar noterbart massmediabevakningen av damerna och gör tävlingen mer rättvisande mot damerna när de inte kan använda herrar som harar (

Om man ser till Stockholms Marathon så har ju de svenska damerna triumferat över de svenska männen i fråga om topplaceringar under de senaste 10 åren.

För ingen svensk man har segrat sedan 2001 (Anders Szalkai). På damsidan däremot har svenskor stått öv

Men när det gäller skidor så är väl inte svenska dameliten så smal? På långlopp heller? Dessutom kommer det ju åkare från hela världen, det är ju inte _bara_ svenskor som gör upp - och inte i Stockholm marathon eller LL heller.

Ja, sorry Magnus - det var en sån jag menade. Vilket i stort sett innebär. Först en plan, sen gör man, sen kontrollerar man utfallet och sen agererar man utifrån utfallet och gör en ny plan.

Kontrollerat ska det vara och att fullfölja är att segra.
Hitt