Quote from Guest on 30 October 2013, 18:09I många orienteringskklubbar funderas.det på hur man kan locka traillöpare till orienteringtävlingar. Det är INTE frågan om att tvinga dem till orientering 🙂 utan till något motsvarande stiglöpningt med snitslar i stigkorsen. Och med karta om man önskar.
I många orienteringskklubbar funderas.det på hur man kan locka traillöpare till orienteringtävlingar. Det är INTE frågan om att tvinga dem till orientering 🙂 utan till något motsvarande stiglöpningt med snitslar i stigkorsen. Och med karta om man önskar.
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 18:19Kolla med Rehns BK vad dom gjort: http://bollnastrailrace.se/
Den har bara funnits i 2 år men det börjar bli en hel del folk. Jag vet att dom varit aktiva på nätet t ex facebook med information och filmer. Men även reklam i affärer på mer traditionellt sä
Kolla med Rehns BK vad dom gjort: http://bollnastrailrace.se/
Den har bara funnits i 2 år men det börjar bli en hel del folk. Jag vet att dom varit aktiva på nätet t ex facebook med information och filmer. Men även reklam i affärer på mer traditionellt sä
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 18:23Laxå OK anordnar Munkastigen på våren. En alldeles underbar tävling och arrangemang.
Kan vara någon att fråga. Men det är den typen av tävling som många traillöpare villa ha. Sedan finns det en trend att även ha kortare varianter i samma lopp eller som de
Laxå OK anordnar Munkastigen på våren. En alldeles underbar tävling och arrangemang.
Kan vara någon att fråga. Men det är den typen av tävling som många traillöpare villa ha. Sedan finns det en trend att även ha kortare varianter i samma lopp eller som de
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 18:45Jo, fast detta är ju vanliga trailrace som bara är det och inget annat. Vi har ju tex Salomon Trail Tour här som Sävedalen arrangerar. Även om detta är intressant, var det inte sådana jag tänkte på när jag ställde frågan, utan hur locka traillöpare till b
Jo, fast detta är ju vanliga trailrace som bara är det och inget annat. Vi har ju tex Salomon Trail Tour här som Sävedalen arrangerar. Även om detta är intressant, var det inte sådana jag tänkte på när jag ställde frågan, utan hur locka traillöpare till b
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 18:50Få folk att byta sport från löpning till orientering? ... eller skall orienterare utbilda löpare på karta och kompass så att de bättre klarar av lopp som Sandsjöbacka Trailmarathon och BAMM?
Känns svårt att få någon volym i det. Det är nog mentalt en hög
Få folk att byta sport från löpning till orientering? ... eller skall orienterare utbilda löpare på karta och kompass så att de bättre klarar av lopp som Sandsjöbacka Trailmarathon och BAMM?
Känns svårt att få någon volym i det. Det är nog mentalt en hög
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 18:53Så här skrev jag, Niklas:
" Det är INTE frågan om att tvinga dem till orientering 🙂 utan till något motsvarande stiglöpning med snitslar i stigkorsen."
Nej det handlar inte om att lära ut orientering för att kunna springa.
Men om andan skulle falla på
Så här skrev jag, Niklas:
" Det är INTE frågan om att tvinga dem till orientering 🙂 utan till något motsvarande stiglöpning med snitslar i stigkorsen."
Nej det handlar inte om att lära ut orientering för att kunna springa.
Men om andan skulle falla på
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 19:00Jag har för mig att någon "stor" orienteringstävling nu i våras hade en form av traillöpning i sitt program. Kan ha varit en natt del med pannlampa.
Lite osäker
Jag har för mig att någon "stor" orienteringstävling nu i våras hade en form av traillöpning i sitt program. Kan ha varit en natt del med pannlampa.
Lite osäker
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 19:05Jo, 10-mila hade Haglöfs Night Trail Run i våras. http://ntr.10mila.se/
Nu verkar det som om det har blivit ett separat lopp av det.
Jo, 10-mila hade Haglöfs Night Trail Run i våras. http://ntr.10mila.se/
Nu verkar det som om det har blivit ett separat lopp av det.
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 19:09Så här skrev du:
"hur locka traillöpare till befintliga "orienterings"t-ävlingar."
Och samtidigt förtydligade du att det inte handlade om att ni skulle anordna Trailtävlingar eftersom ni inte kunde tävla med Salomon.
Så nej, jag vet inte alls riktigt v
Så här skrev du:
"hur locka traillöpare till befintliga "orienterings"t-ävlingar."
Och samtidigt förtydligade du att det inte handlade om att ni skulle anordna Trailtävlingar eftersom ni inte kunde tävla med Salomon.
Så nej, jag vet inte alls riktigt v
Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 19:09Lite personlig historia.
Blev ultralöpare på 80-talet, så långt kunde jag springa.
Nu var de flesta ultra då på landsväg, vilket kunde bli tjatigt.
Så sprang en kvinna på mig och hon orienterade.
OK Pan i Skåne hade en tävling i slutet av mars.
Vad g
Lite personlig historia.
Blev ultralöpare på 80-talet, så långt kunde jag springa.
Nu var de flesta ultra då på landsväg, vilket kunde bli tjatigt.
Så sprang en kvinna på mig och hon orienterade.
OK Pan i Skåne hade en tävling i slutet av mars.
Vad g