Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarLotslunken
You need to log in to create posts and topics.

Halvmara som börjar i Nordmalings centrum och går ut till Järnnäsklubb.

Om det är som i fjol så är det även kvartsmara (10 km) och 5 km tävlingar.Dessutom micromara för barnen.Och kanske har de även stafett.Jag har inte sett något om tävlingen på hemsidan deras.

Jag sprang halvmaran förra året men jag har inte kunnat hitta någon information om tävlingen i år än. Hoppas verkligen den blir av...

Den tävlingen har funnits i många år så jag är rätt säker på att den blir av i år också.Vore bra om de uppdaterade hemsidan deras.

Nu finns det information på nätet http://www.jarnashalvon.nu/

Brukar det vara mycket folk ?, är det backigt eller platt ?

Jag har bara sprungit 5 km som är rätt flack men delvis löst grus och sand.Halvmaran är det nog mycket backar från början av loppet typ efter 2 km till 5,5km sedan mest bara flackt.Jag tror att 5,10 och halvmaran går efter samma sträcka på slutet av 10km

Hmm...

Jag lägger till den preliminärt, skulle vara kul att testa en halvmara i år och jag har "tomt i kalendern" mellan Nattmilen här i Umeå på Tisdag och Midnattsloppet i Sthlm mitten Augusti.

Skulle vara himla trevligt med ett lopp nu efter Nattmilen. Tror jag ska haka på jag med, dock oklart om det blir halv- eller kvartsmara 🙂

Har varit inne och kikat på hemsidan och jag blir ju sugen måste jag erkänna. Verkar ju klart intressant och en halvmara vore inte helt fel. Tänkte ju nu gå in i en tung träningsperiod med sikte på Lidingöloppet men har ju ändå tänkt tävla lite under tide