Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarLotslunken
You need to log in to create posts and topics.

Jag betalade bara in pengarna och skrev mitt namn på inbetalningen...

Nu är jag också anmäld!

Snart är det dags! Har ni börjat ladda?
Har varit lite sugen att vara med, iaf 5 kms loppet, men jobbar tyvärr..

Karin: Trist att du inte kan springa.

Jag är laddad, och laddar genom att träna ner mig... Smart, va? Nåja, det skall bli lite lättare mot slutet av veckan, så formen bör nog finnas där på söndag, hoppas jag.

Tänkte delge lite mer info om loppet som jag

Tack för efterforskningarna Göran. Lät ju som en OK bana, hoppas bara att grusvägarna inte är för mjuka/sandiga.

"Skogsvägbiten" på slutet av halvmaran är till vissa delar sandig och kan bli tungsprungen om det är blött och om man är trött. Kan vara idé att spara lite på krafterna. Förra året regnade det och jag tyckte att det var väldigt tungt att springa de sista

Magnus: Tack för den infon! Men det är inte så backigt där åtminstone? Nu ser det ju inte ut att bli jätteblött imorrn, prognosen just nu ser åtminstone god ut, ser ut att bli bra löpväder med runt 16 grader och halvklart. Det verkar dock bli sydlig vind

Göran: Sista skogsvägbiten är relativt flack även om det är några backar även där! Första "skogsvägbiten" minns jag inte som så kuperad utan det är de första 2-5 km som är den tyngsta biten. Som helhet var Lövångerloppet betydligt mer kuperat än Lotslunke

Nu börjar jag bli nervös...

Hur länge före tänkte ni åka till starten ?

Låter bra att det är mindre kuperat än Lövånger. 🙂

Jag tänkte försöka vara vid starten ca 1 h innan, alltså runt 12.30.

Visst hämtar man nummerlappen vid idrottsplatsen i Levar?