Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLT och snittpuls över tiden
You need to log in to create posts and topics.

Drift är inte alls en otrolig lösning, men jag skulle inte utesluta möjligheten att din LT ligger på en annan nivå än 4 mmol. Men jag är å andra sidan osäker på hur ditt LT uppskattats i labb-testet? Kan du ge någon hint om det..? Det är svårt att bidra m

Sorry Johan. Jag är lite osäker på hur den beräknades. Jag tror att han använda 4 mmol som riktvärde, men jag är lite osäker.

Har det inte gått lite inflation i dessa mätningar? Det förefaller mig vara väldigt många klubbcyklister utan elitambitioner som gör det.
Hur mycket påverkar dessa tester en cyklist som inte är elitsatsande egentligen? Man kan ju hitta sin funktionella tr

Kan säkert vara nyttigt med ett upplägg men det är inte säkert att det är ett unikt upplägg för dig.

Kanske mätningen i sig gör att du blir mer engagerad i din träning? Du kanske tränar lite mer och tänker mer på syftet med varje träning om vet lite mer vad du vill utveckla? Jag har gjort några mätningar utan att använda resultaten, men jag kan inte säga

De i skamvrån.

Jonas,
för egen del så gör jag tester delvis för att det är kul och jag är en siffernörd, och delvis för att jag också tycker att informationen man får fram kan vara användbar för att lägga upp sin träning och för att följa upp resultatet av den.

Framför

Jag vet inte. "Inflation i mätningar" - känns lite som att någon har för mycket åsikter om vad andra lägger sina pengar på.

Jag vet varför jag gjorde det. Jag tyckte det var svårt att hitta en baseline. Ena dagen var jag trött, andra dagen gick det skit

Folk får naturligt vis göra vad de vill för sina pengar, men är det inte bra om man ändå har en bra koll på vad denna typ av tester ger? Och då menar jag inte vilka mätvärden som genereras, utan vad dessa värden i praktiken kan ge mig.
Kanske kommer folk

För mig har det varit väldigt nyttigt ur träningsperspektiv oavsett om jag gjort några framsteg. Jag har större förståelse för hur det fungerar nu och det har jag glädje av som glad motionscyklist.

Vad som däremot stör mig är attityder som "vad skall du