Quote from Guest on 9 February 2010, 08:16Har börjat bli allt mer sugen på att göra ett laktat tröskel test (ser mig som en halvseriös långdistansare) och undrar nu om någon här har gjort ett sådant test?
Gav det mycket?
Har börjat bli allt mer sugen på att göra ett laktat tröskel test (ser mig som en halvseriös långdistansare) och undrar nu om någon här har gjort ett sådant test?
Gav det mycket?
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 08:26Jag har gjort ett, och det var ju kul, men jag vet inte om det gav så mkt. Tror ett själv-test (som beskrivits i andra trådar, 30min TT) ger ungefär lika mkt.
Jag har gjort ett, och det var ju kul, men jag vet inte om det gav så mkt. Tror ett själv-test (som beskrivits i andra trådar, 30min TT) ger ungefär lika mkt.
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 08:44Jag har gjort några stycken vid det här laget och kan säga att de varit direkt avgörande för min utveckling som löpare. Jag har genom testen lärt mig exakt vilken ansträngningsnivå jag skall ligga på ett givet pass (eller tävling), vilket gett grymma resu
Jag har gjort några stycken vid det här laget och kan säga att de varit direkt avgörande för min utveckling som löpare. Jag har genom testen lärt mig exakt vilken ansträngningsnivå jag skall ligga på ett givet pass (eller tävling), vilket gett grymma resu
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 14:28Gjorde ett LT och FirstBeat test nu i höstas och jag tycker rent spontant att det var väldigt givande. Även om jag vid tillfället var i bedrövligt dålig form så fick jag bra värden att för mina värden för puls/laktat/hastighet.
Fick lite av en tankeställa
Gjorde ett LT och FirstBeat test nu i höstas och jag tycker rent spontant att det var väldigt givande. Även om jag vid tillfället var i bedrövligt dålig form så fick jag bra värden att för mina värden för puls/laktat/hastighet.
Fick lite av en tankeställa
Quote from Magnus Gelang on 9 February 2010, 15:14Vad är laktat?
Vad är laktat?
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 15:15Mjölksyra.
Mjölksyra.
Quote from Magnus Gelang on 9 February 2010, 15:16Aha, tack 🙂
Aha, tack 🙂
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 15:20Varsågod 🙂
Någon som vet om det här är ett bra ställe, om man är intresserad:
http://www.sportsupportcenter.se/?p=offersSer lite dyrt ut, 1 500:- för ett laktat/tröskeltest och maxtest (Vo2 max) ...?
Varsågod 🙂
Någon som vet om det här är ett bra ställe, om man är intresserad:
http://www.sportsupportcenter.se/?p=offers
Ser lite dyrt ut, 1 500:- för ett laktat/tröskeltest och maxtest (Vo2 max) ...?
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 15:23Fredrika: På vilket sätt tycker du att du får ut mer av ett riktigt test, jämfört med att göra ett eget TT-test?
Fredrika: På vilket sätt tycker du att du får ut mer av ett riktigt test, jämfört med att göra ett eget TT-test?
Quote from ellen olsson on 9 February 2010, 16:58Laktat är laktat. Mjölksyra är något "helt" annat som inte har så mycket med saken att göra... 🙂
Laktat är laktat. Mjölksyra är något "helt" annat som inte har så mycket med saken att göra... 🙂