Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 10:46Ja, jag väntar fortfarande på att Karin J ska precisera sig 🙂
Kan tillägga att det där med hur fort själva löpbandet rör sig i tex 12 km/h inte är samma på alla löpband. Därav att man kan tycka att det är tyngre att springa på bandet än i verkligheten..
Ja, jag väntar fortfarande på att Karin J ska precisera sig 🙂
Kan tillägga att det där med hur fort själva löpbandet rör sig i tex 12 km/h inte är samma på alla löpband. Därav att man kan tycka att det är tyngre att springa på bandet än i verkligheten..
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 11:00Om ni vill ha en riktig utmaning och överraskning på samma gång (som ett kinderägg!) så vill jag tipsa om de färdiga programmen som finns på vissa löpband. Mystery trail till exempel, där väljer man maximala lutning och hastighet, sen väljer bandet resten
Om ni vill ha en riktig utmaning och överraskning på samma gång (som ett kinderägg!) så vill jag tipsa om de färdiga programmen som finns på vissa löpband. Mystery trail till exempel, där väljer man maximala lutning och hastighet, sen väljer bandet resten
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 11:00Det finns ofta olika typer av färdiga intervallprogram på bandet, däribland backintervall så bandet justeras automatiskt upp och ner. Och mixed intervals med både lutningsändring och fartändring.
Edit: Karin hann före 🙂
Det finns ofta olika typer av färdiga intervallprogram på bandet, däribland backintervall så bandet justeras automatiskt upp och ner. Och mixed intervals med både lutningsändring och fartändring.
Edit: Karin hann före 🙂
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 12:44Håller med Kristina. Bra träning är ju trots allt den som blir av och vissa kan/vill inte springa/träna ute av olika orsaker. Då är det bra att alt finns. Springer helst utomhus själv men ibland blir det löpbandet och då gärna i ca 2% lutning. Läste i Run
Håller med Kristina. Bra träning är ju trots allt den som blir av och vissa kan/vill inte springa/träna ute av olika orsaker. Då är det bra att alt finns. Springer helst utomhus själv men ibland blir det löpbandet och då gärna i ca 2% lutning. Läste i Run
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 21:15Tack för alla seriösa svar, vet lite mer nu. 🙂
Christer: mkt intressant, har märkt att banden går olika fort men inte reflekterat över varför, min hjärna gör sitt bästa för att inte lägga sej i tekniska prylar 🙂
Karin Ö/Jonatan: Testade ett sånt prog
Tack för alla seriösa svar, vet lite mer nu. 🙂
Christer: mkt intressant, har märkt att banden går olika fort men inte reflekterat över varför, min hjärna gör sitt bästa för att inte lägga sej i tekniska prylar 🙂
Karin Ö/Jonatan: Testade ett sånt prog
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 11:07Apropå jobbigare på löpband. Nedanstående, som Renato Canova har skrivit, kanske kan vara en förklaring till att man inte gillar ett lätt sviktande underlag:
"Normally, athletes very reactive (for example, Gebre or Shaheen), that have their most importa
Apropå jobbigare på löpband. Nedanstående, som Renato Canova har skrivit, kanske kan vara en förklaring till att man inte gillar ett lätt sviktande underlag:
"Normally, athletes very reactive (for example, Gebre or Shaheen), that have their most importa
Quote from Elias Engqvist on 17 November 2010, 12:36OT: Apropå Kenenisa Bekele, är det nån som vet om han lagt av eller? Har inte sett eller hört något om honom på jättelänge!
OT: Apropå Kenenisa Bekele, är det nån som vet om han lagt av eller? Har inte sett eller hört något om honom på jättelänge!
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 12:59http://www.tctubantia.nl/regio/reggestreek/7505013/Topatleet-Bekele-bezoekt--junioren.ece
I slutet av oktober tror jag han hade "ond i been", och var under "intensief behandeld" av en "fysiotherapeut".
http://www.tctubantia.nl/regio/reggestreek/7505013/Topatleet-Bekele-bezoekt--junioren.ece
I slutet av oktober tror jag han hade "ond i been", och var under "intensief behandeld" av en "fysiotherapeut".
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 13:09Ibland är det kö till bandet och då är det bra att ha naturen eller staden utanför dörren eftersom där sällan är kö i spåret.
Ibland är det kö till bandet och då är det bra att ha naturen eller staden utanför dörren eftersom där sällan är kö i spåret.