Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLycka - eller Vägen tillbaka
You need to log in to create posts and topics.

12

Grattis! Själv ligger jag på knappt 2x15+1x30 min långsam jogg per vecka, ca ett år efter diagnos.

Har du några specifika tips som hjälpt dig på vägen? På vilket sätt har du fått hjälp av naprapat, läkare, respektive sjukgymnast?

Härligt att höra, Louise!

Pär: Oj, då har du det trassligare än jag!! Allt beror väl på var frakturen sitter/satt och vilka ens egna svagheter är.

Min erfarenhet är att den medicinska expertisen inte är så intresserad av varför skadan uppkom, vilket har varit lite frustrerande, f

Louise: jag har haft mina frakturer på tibia och fibula i bägge benen. Jag har vilat (HELT) i minst sex veckor och sedan använt mig av ett återuppbyggnadsprogram som jag fått godkänt av idrottsmedicin. I övrigt har jag lagt om mitt löpsteg helt.

Sällar mig till hyllningskören - GRATTIS! 😀

Känner igen känslan från när jag tampades ett drygt halvår med en plantar fasciit 2010 och kunde springa min första halvmarathon utan några känningar alls när jag väl var hel.

Vikten av en skadefri kropp upps

Vore jätteintressant om du kunde skicka ett meddelande med detaljer Louise. Jag misslyckades en del med min rehab då jag försökte mig på mer än vad skadan tålde, annars hade jag nog varit lite längre kommen.

12