Quote from Berit Bengtson on 10 November 2009, 16:12För den som efter alla dessa inlägg drar sig för att beställa från DX,
så säljs samma lamp-modell via många andra kanaler, även tex eBay, sök på
"p7 bike light"
För den som efter alla dessa inlägg drar sig för att beställa från DX,
så säljs samma lamp-modell via många andra kanaler, även tex eBay, sök på
"p7 bike light"
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 17:57Mina lampor lyser strålande.
Mina lampor lyser strålande.
Quote from Anders Wallerstedt on 10 November 2009, 18:02Visst kan man beställa från DX, visst tar lite tid.
Har själv en P7 MagicLight cykellyse, fungerar fin fint.
Visst kan man beställa från DX, visst tar lite tid.
Har själv en P7 MagicLight cykellyse, fungerar fin fint.
Quote from Funbeat user on 11 November 2009, 09:44Efter att ha använt min nya P7 i hela en dag måste jag säga att jag är imponerad! Den lyser verkligen starkt och precis lam brett för mina behov (cykelpendling på cykelbanor i Stockholms utkanter). Kan verkligen rekommendera den! Att det tog 4 veckor inna
Efter att ha använt min nya P7 i hela en dag måste jag säga att jag är imponerad! Den lyser verkligen starkt och precis lam brett för mina behov (cykelpendling på cykelbanor i Stockholms utkanter). Kan verkligen rekommendera den! Att det tog 4 veckor inna
Quote from Funbeat user on 11 November 2009, 09:56batteriet kan sitta i.
batteriet kan sitta i.
Quote from Funbeat user on 11 November 2009, 12:31När det gäller dessa batterier så finns det två typer.
Med eller utan skyddskrets.Batteri utan skyddkrets kan jag tänka mig kan vara farlig ifall laddaren är undermålig.
Farligast är nog att kortsluta dessa batterier vilket inte är att rekomendera.
När det gäller dessa batterier så finns det två typer.
Med eller utan skyddskrets.
Batteri utan skyddkrets kan jag tänka mig kan vara farlig ifall laddaren är undermålig.
Farligast är nog att kortsluta dessa batterier vilket inte är att rekomendera.
Quote from Berit Bengtson on 11 November 2009, 13:39stefan brunzell skrev:
> Att underhållsladdning skulle slita på batteriet tror jag inteDet här är LiIon-batterier, de både uppträder och skall behandlas annorlunda ffa jämf med NiCd och NiMH
" The time at which the battery stays at 4.20/cell should be
stefan brunzell skrev:
> Att underhållsladdning skulle slita på batteriet tror jag inte
Det här är LiIon-batterier, de både uppträder och skall behandlas annorlunda ffa jämf med NiCd och NiMH
" The time at which the battery stays at 4.20/cell should be
Quote from Funbeat user on 11 November 2009, 14:05nån som har en länk till grundkurs i ficklampa alltså som talar om milliamhpere och annat intressant som gör att man kan lura ut om en ficklampa funkar lika bra med tre AAA batterier eller ett 18650 batteri och hur man räknar ut teoretiska brinntiden för
nån som har en länk till grundkurs i ficklampa alltså som talar om milliamhpere och annat intressant som gör att man kan lura ut om en ficklampa funkar lika bra med tre AAA batterier eller ett 18650 batteri och hur man räknar ut teoretiska brinntiden för
Quote from Funbeat user on 11 November 2009, 14:05Håkan C
Det du skriver om tror jag endast gällde i Li-ionen barndom. Typ 2006.Nu har man nog blivit lite bättre samt installerat skyddskrets bestående av en FET och en annan del som klipper vid för hög värme i batteriet.
Och givetvis vet jag att detta
Håkan C
Det du skriver om tror jag endast gällde i Li-ionen barndom. Typ 2006.
Nu har man nog blivit lite bättre samt installerat skyddskrets bestående av en FET och en annan del som klipper vid för hög värme i batteriet.
Och givetvis vet jag att detta
Quote from Berit Bengtson on 11 November 2009, 14:17Nivåerna i skyddskretsarna är, så vitt jag vet, generöst satta och skyddar (i bästa fall) mot att batteriet förstörs här och nu.
Men de skyddar inte mot en onödig förkortning av livslängden.Dessutom är det ett VÄLDIGT enkelt batteri vi talar om här, för
Nivåerna i skyddskretsarna är, så vitt jag vet, generöst satta och skyddar (i bästa fall) mot att batteriet förstörs här och nu.
Men de skyddar inte mot en onödig förkortning av livslängden.
Dessutom är det ett VÄLDIGT enkelt batteri vi talar om här, för