Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 17:24Efter att ha haft flera mystiska punkor utan vettig förklaring så undersökte jag mitt bakdäck (pro2 race) mycket noga. Jag kände efter med både tumme och pekfinger på ut och innsidan av däcket samtidigt, jag tryckte ihop fingrarna ordentligt med slitbanan
Efter att ha haft flera mystiska punkor utan vettig förklaring så undersökte jag mitt bakdäck (pro2 race) mycket noga. Jag kände efter med både tumme och pekfinger på ut och innsidan av däcket samtidigt, jag tryckte ihop fingrarna ordentligt med slitbanan
Quote from ellen olsson on 18 June 2009, 17:27Stålkardel i Pro2Race? Que?
Stålkardel i Pro2Race? Que?
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 17:29Stålkardel från lastbil...... (armeringen av lastbilsdäcken).
Stålkardel från lastbil...... (armeringen av lastbilsdäcken).
Quote from ellen olsson on 18 June 2009, 18:22Då är jag med!
Då är jag med!
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 21:54Tackar för många fina svar, ska titta närmare på mina däck o hjul utifrån era tips.
Tackar för många fina svar, ska titta närmare på mina däck o hjul utifrån era tips.
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 23:20Daniel: Däcken sitter alltid likadant, texten mitt för ventilen.
Daniel: Däcken sitter alltid likadant, texten mitt för ventilen.
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 08:41Raymond: Håller med dig om text mitt för ventil, men ser ofta exempel på omedvetenhet om denna "regel".... Frågeställarna på detta forum är väl inte alltid experter på cykeletikett och kan tänkas råka ut för det jag beskrev tidigare när dom mekar sjäva...
Raymond: Håller med dig om text mitt för ventil, men ser ofta exempel på omedvetenhet om denna "regel".... Frågeställarna på detta forum är väl inte alltid experter på cykeletikett och kan tänkas råka ut för det jag beskrev tidigare när dom mekar sjäva...
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 09:23Hmm, mina däck kommer alltid att sitta likadant från och med nu (#)
Hmm, mina däck kommer alltid att sitta likadant från och med nu (#)
Quote from Sandra Näslund on 19 June 2009, 21:16Stefan - du glömde "case 3", handhavandefel.
Kan vara både att man satt i slangen på fel sätt så att den är vikt/knölad i däcket eller att klämma slangen mellan fälg och däck, båda kan visa sig direkt eller efter några rundor.Så gott som alla punkor ja
Stefan - du glömde "case 3", handhavandefel.
Kan vara både att man satt i slangen på fel sätt så att den är vikt/knölad i däcket eller att klämma slangen mellan fälg och däck, båda kan visa sig direkt eller efter några rundor.
Så gott som alla punkor ja
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 21:37Daniel: Håller inte själv på cykeletikett så hårt, cyklar nästan alltid med svarta strumpor t ex. Men i detta fall är det rätt praktiskt, en variabel mindre att hantera när man ska lokalisera ev vassa delar i däcket.
Daniel: Håller inte själv på cykeletikett så hårt, cyklar nästan alltid med svarta strumpor t ex. Men i detta fall är det rätt praktiskt, en variabel mindre att hantera när man ska lokalisera ev vassa delar i däcket.