Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMÅNGA utan hjälm och lyse!
You need to log in to create posts and topics.

(t+)

(t+)

Fredrik, tänk på att det nästan är jul!

Ling ling : tenker du så her, eller skal en være god mot hinannen ?

BILD:http://i48.tinypic.com/10onyxf.jpg

Bra idéer bägge två 🙂
(Så länge man har hjälm under luvan).

Man kan fråga sig om hjälmfantasterna här är läskunniga (läs sista stycket i min tidigare post)? Jag propagerar inte för att någon skall sluta använda hjälm. Däremot vill jag kunna cykla hjälmlös utan att drabbas av en (er) moralpanik som bygger på lösan

Övriga trafikanter respekterar cyklister på ett helt annat sätt. Åk gärna utanför Sveriges gränser och cykla så att du kan bilda dig en uppfattning om skillnaderna i trafik- och cykelkultur...

Både bilister och cyklister i Sverige borde lära sig lite trafikregler och förstå att man bara har skyldigheter och inga rättigheter i trafiken. Det skulle vara den viktigaste trafiksäkerhetsåtgärden.

Nej, en reell nolltolerans mot alkohol - på såväl cykel som i motorfordon - skulle vara den viktigaste åtgärden för en säkrare trafikmiljö.
Minsta möjliga mätbara alkoholpåverkan borde leda till ett hårt och kännbart straff och beslag på plats och därefte

Jäklar alltså. Igår cyklade jag i sakta mak på min gamla 3-växlade CBS 3km hem från syrran då jag var där och firade julafton. Hade ingen hjälm, inget lyse och hade druckit 2 starköl och 3 koppar starkvinsglögg. Jag är kriminell och borde låsas in. Haha!