Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 09:14(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 09:21(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 10:04Fredrik, tänk på att det nästan är jul!
Fredrik, tänk på att det nästan är jul!
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 10:19Ling ling : tenker du så her, eller skal en være god mot hinannen ?
BILD:http://i48.tinypic.com/10onyxf.jpg
Ling ling : tenker du så her, eller skal en være god mot hinannen ?
Quote from Funbeat user on 22 December 2011, 11:01Bra idéer bägge två 🙂
(Så länge man har hjälm under luvan).
Bra idéer bägge två 🙂
(Så länge man har hjälm under luvan).
Quote from Funbeat user on 25 December 2011, 19:05Man kan fråga sig om hjälmfantasterna här är läskunniga (läs sista stycket i min tidigare post)? Jag propagerar inte för att någon skall sluta använda hjälm. Däremot vill jag kunna cykla hjälmlös utan att drabbas av en (er) moralpanik som bygger på lösan
Man kan fråga sig om hjälmfantasterna här är läskunniga (läs sista stycket i min tidigare post)? Jag propagerar inte för att någon skall sluta använda hjälm. Däremot vill jag kunna cykla hjälmlös utan att drabbas av en (er) moralpanik som bygger på lösan
Quote from ellen olsson on 25 December 2011, 20:23Övriga trafikanter respekterar cyklister på ett helt annat sätt. Åk gärna utanför Sveriges gränser och cykla så att du kan bilda dig en uppfattning om skillnaderna i trafik- och cykelkultur...
Övriga trafikanter respekterar cyklister på ett helt annat sätt. Åk gärna utanför Sveriges gränser och cykla så att du kan bilda dig en uppfattning om skillnaderna i trafik- och cykelkultur...
Quote from Camilla Höög on 25 December 2011, 21:59Både bilister och cyklister i Sverige borde lära sig lite trafikregler och förstå att man bara har skyldigheter och inga rättigheter i trafiken. Det skulle vara den viktigaste trafiksäkerhetsåtgärden.
Både bilister och cyklister i Sverige borde lära sig lite trafikregler och förstå att man bara har skyldigheter och inga rättigheter i trafiken. Det skulle vara den viktigaste trafiksäkerhetsåtgärden.
Quote from Funbeat user on 25 December 2011, 22:31Nej, en reell nolltolerans mot alkohol - på såväl cykel som i motorfordon - skulle vara den viktigaste åtgärden för en säkrare trafikmiljö.
Minsta möjliga mätbara alkoholpåverkan borde leda till ett hårt och kännbart straff och beslag på plats och därefte
Nej, en reell nolltolerans mot alkohol - på såväl cykel som i motorfordon - skulle vara den viktigaste åtgärden för en säkrare trafikmiljö.
Minsta möjliga mätbara alkoholpåverkan borde leda till ett hårt och kännbart straff och beslag på plats och därefte
Quote from Funbeat user on 25 December 2011, 23:04Jäklar alltså. Igår cyklade jag i sakta mak på min gamla 3-växlade CBS 3km hem från syrran då jag var där och firade julafton. Hade ingen hjälm, inget lyse och hade druckit 2 starköl och 3 koppar starkvinsglögg. Jag är kriminell och borde låsas in. Haha!
Jäklar alltså. Igår cyklade jag i sakta mak på min gamla 3-växlade CBS 3km hem från syrran då jag var där och firade julafton. Hade ingen hjälm, inget lyse och hade druckit 2 starköl och 3 koppar starkvinsglögg. Jag är kriminell och borde låsas in. Haha!