Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 15:11"Ja, det är ju ett blytungt argument mot hjälmanvändning"
Nej, inte ens fjäderlätt, faktum är att det inte är ett argument över huvud taget och det är lite min poäng. Men jag märker att det är svårt att nå fram här.
mvh /Jesper
"Ja, det är ju ett blytungt argument mot hjälmanvändning"
Nej, inte ens fjäderlätt, faktum är att det inte är ett argument över huvud taget och det är lite min poäng. Men jag märker att det är svårt att nå fram här.
mvh /Jesper
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 16:48Tack Jesper.
Du hittar faktiskt ingen här alls öht som anser att det är bättre utan hjälm.
Inte heller någon som säger att de lämnar hjälmen hemma för att inte få frisyren förstörd. Än mindre en kvantifiering av riskreduceringen hjälmanvändning medför
Tack Jesper.
Du hittar faktiskt ingen här alls öht som anser att det är bättre utan hjälm.
Inte heller någon som säger att de lämnar hjälmen hemma för att inte få frisyren förstörd. Än mindre en kvantifiering av riskreduceringen hjälmanvändning medför
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 16:55@vingel-vallar´n
Att du inte vill ha hjälm på skallen...fine, men dra inte in med dej andra i din tro 🙂
@vingel-vallar´n
Att du inte vill ha hjälm på skallen...fine, men dra inte in med dej andra i din tro 🙂
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 20:30Jag brukar på ett trevligt sätt säga till folk utan lyse att deras ljus är trasigt (även om det saknas), då brukar de mumlas om att den tappades, batteriet är slut o.s.v
speciellt om man stannar bredvid vid rödljus och säger "du din lampa har slocknat, är
Jag brukar på ett trevligt sätt säga till folk utan lyse att deras ljus är trasigt (även om det saknas), då brukar de mumlas om att den tappades, batteriet är slut o.s.v
speciellt om man stannar bredvid vid rödljus och säger "du din lampa har slocknat, är
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 11:31Den kan utvecklas: När man passerar någon utan bakljus kan man kommentera att baklampan är trasig. Efter någon sekund ser man att det saknas framljus och kan även kommentera det. Jag har fått många kompisar på detta sätt 😉
I går cyklade jag ikapp en kvi
Den kan utvecklas: När man passerar någon utan bakljus kan man kommentera att baklampan är trasig. Efter någon sekund ser man att det saknas framljus och kan även kommentera det. Jag har fått många kompisar på detta sätt 😉
I går cyklade jag ikapp en kvi
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 11:32Ni har många problem i Tjabostan.
Ni har många problem i Tjabostan.
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 12:23Utmaningar
Utmaningar
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 13:59Edit, stora delar av min kommentar behandlade Viller Valla bra, bara jag som missade att jag inte läst tredje sidan av
Angående hjälmanvändning, så kan vi väl enas om att ibland får man faktiskt acceptera andra människors val också. Det är bra med disku
Edit, stora delar av min kommentar behandlade Viller Valla bra, bara jag som missade att jag inte läst tredje sidan av
Angående hjälmanvändning, så kan vi väl enas om att ibland får man faktiskt acceptera andra människors val också. Det är bra med disku
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 23:48Jag tror bara att ville Ville valla är lite rabiat.
Han kastar in denna brandbomb ang. hjälmar för att han vet att det ALLTID sätter fart på debatten.Han kör antagligen ALLTID med hjälm, för han är förmodligen inte så dum att chansar (H)
Jag tror bara att ville Ville valla är lite rabiat.
Han kastar in denna brandbomb ang. hjälmar för att han vet att det ALLTID sätter fart på debatten.
Han kör antagligen ALLTID med hjälm, för han är förmodligen inte så dum att chansar (H)
Quote from ellen olsson on 22 December 2011, 06:25Varför får jag alltid intrycket av att de som propagerar ivrigast för att inte använda hjälm i olika sammanhang redan kraschat och slagit huvudet ordentligt? Är det en ren slump?
Varför får jag alltid intrycket av att de som propagerar ivrigast för att inte använda hjälm i olika sammanhang redan kraschat och slagit huvudet ordentligt? Är det en ren slump?